El Consell de Ministres aprovarà aquest divendres dos decrets que permetran implantar a partir del setembre el desviament de camions des de les nacionals N-340 i N-240 a les autopistes de peatge AP-7 i AP-2. L'aplicació arriba després d'anys de fortes reivindicacions.

Els dos desviaments tenen l'objectiu de reduir la congestió en aquestes carreteres nacionals i la sinistralitat de les vies. Aquestes mesures s'articularan amb el marge que permeti el sostre de despesa, que dotarà d'una major capacitat per compensar les concessionàries d'autopistes de peatge per aquest tipus de desviaments.

En concret, l'import màxim de compensació a les concessionàries d'aquestes dues vies ascendirà a 35,26 milions d'euros en el cas d'Acesa per al període comprès entre el 2018 i el 2021, i a 4,8 milions per a Aumar. En el cas d'Acesa es pretén millorar la funcionalitat i seguretat del corredor viari que discorre entre Salou i Vilafranca (N-340 i AP-7) i entre Les Borges Blanques i El Pla de Santa Maria (N-240 i l'AP-2). Pel que fa a Aumar, el desviament proposat pretén millorar la funcionalitat i seguretat del corredor viari que discorre entre l'Hospitalet i Peníscola, corredor que es vertebra per l'N-340 i l'AP-7. Les reduccions aplicades per les dues concessionàries seran del 50% de l'import del peatge als vehicles que realitzin diferents recorreguts interns dins les mateixes.

A més, s'establiran exempcions en el peatge per als vehicles lleugers en els trajectes d'anada i tornada amb origen i destí en dos enllaços de l'autopista AP-7.