Dormir a Barcelona i despertar a Amsterdam o Zúric sense passar pels controls d'un aeroport ni patir retards en l'embarcament. Aquesta és l'experiència que promet Nox, una nova companyia ferroviària amb seu a Berlín que vol recuperar la màgia del tren nocturn a Europa.
🚅 Aquest és el recorregut en tren més màgic a Catalunya: el coneixes?
La seva proposta va més enllà d'un simple mitjà de transport: busca transformar la manera en què viatgem, oferint cabines privades i còmodes, a preus similars als d'un vol de baix cost. Amb el llançament previst per al 2027, Nox pretén que tornar a viatjar amb tren durant la nit no sigui una raresa per a nostàlgics, sinó una alternativa real, sostenible i pràctica per connectar ciutats com Barcelona, Berlín, Amsterdam o Zúric.
Trens nocturns a Europa: el projecte de Nox
El projecte neix de l'experiència personal de Thibault Constant, conegut a les xarxes socials com a Simply Railway, que ha viatjat en més de 400 trens nocturns per tot el món. Juntament amb el seu soci Janek Smalla, han detectat un problema comú en aquest tipus de viatges: o es comparteix cabina amb desconeguts per pagar menys, o es paga molt més per tenir privacitat.
L'aposta de Nox és oferir una opció intermèdia: cabines privades a preus accessibles, dissenyades per acollir més passatgers que els operadors tradicionals i competir directament amb els vols de curta distància.

Cabines dels trens nocturns Nox: tipus i comoditats
L'interior dels trens de Nox està concebut com un hotel sobre raïls. Hi haurà tres tipus de cabines:
- Individuals, amb llit de dos metres, taula de treball i espai per a equipatge.
- Dobles, pensades per a parelles, amb llit doble i zona d'emmagatzematge.
- Panoràmiques, amb finestrals amplis per gaudir del paisatge durant el viatge.
Totes les cabines estaran equipades amb seients separats amb taula, prou espai per a maletes i la possibilitat de moure's còmodament.




Preus dels trens nocturns de Nox des de Barcelona
Tot i que encara falten dos anys perquè els primers trens comencin a circular, Nox ja ofereix informació al seu web oficial (noxmobility.com), en què els usuaris poden registrar-se a l'Early Bird Club, un programa gratuït amb descomptes i accés a reserves anticipades.
Els primers exemples de tarifes competitives ja han sortit a la llum:
- Barcelona – Zuric: cabina individual des de 99 euros (sortida a les 20.40 h i arribada a les 9.00 h).
- Barcelona – Amsterdam: cabina individual des de 79 euros; doble des de 149 euros (sortida a les 20.15 h i arribada a les 9.50 h).
El futur dels trens nocturns a Europa
Nox no és l'única empresa emergent que aposta per aquesta manera de viatjar. Iniciatives com European Sleeper també estan impulsant rutes transfrontereres que combinen sostenibilitat i comoditat, en un context en el qual cada vegada més viatgers busquen alternatives a l'avió.
Tot apunta que el renaixement dels trens nocturns a Europa serà una de les grans tendències de mobilitat en els pròxims anys, i que ciutats com Barcelona jugaran un paper central en aquesta nova etapa.