L'aerolínia britànica British Airways (BA) ha dit avui que ha cancel·lat tots els vols, com a mínim fins a les 17.00 hores d'aquesta tarda, des dels aeroports londinencs de Heathrow i Gatwick a causa d'un error informàtic global. L'aerolínia ha assenyalat que "un error important del sistema informàtic està causant greus alteracions" en els seus vols a nivell mundial.
Un portaveu de l'empresa ha informat a Londres que els seus especialistes treballen per resoldre el problema "tan aviat com es pugui".
La pàgina web de BA no està disponible en aquest moment i nombrosos usuaris s'han queixat a les xarxes socials que no han pogut reservar o facturar mitjançant l'aplicació de mòbil de la companyia.
Altres clients han informat a Twitter de retards en els vols i d'una situació de caos als aeroports, on hi ha llargues cues per facturar.
L'aeroport de Heathrow, a l'oest de Londres i el més gran del Regne Unit, ha fet saber que "treballa estretament" amb l'aerolínia per resoldre l'assumpte. Els problemes experimentats per British Airways coincideixen amb l'inici d'una setmana de vacances escolars al Regne Unit, quan moltes persones es disposen a sortir de vacances.
Aeroport de Barajas
La caiguda de sistema informàtic ha afectat centenars de viatgers a l'aeroport madrileny de Barajas. Els vols a Londres programats per a les 10.55 i les 12.20 hores han estat retardats a causa d'aquest episodi que, si continua, afectaria també la sortida programada per a les 18.20 hores.
Els passatgers del primer dels vols de la jornada han estat informats pels altaveus de l'aparell que el sistema informàtic ha caigut a tot el món. Un passatger d'aquest avió, Tomás Torres, que volava a Londres per connectar amb un vol cap als Estats Units, ha explicat que a les 13:30 els passatgers continuaven dins de l'avió, ja que la companyia els ha comunicat que esperaven solucionar el problema i dur a terme el vol. Tanmateix, segons Torres, alguns viatgers a qui ja no els interessava viatjar a Londres per raons d'horari han començat a desembarcar. Els passatgers del segon vol, el de les 12.20 hores, també han embarcat, i igualment no s'han pogut enlairar.
Després de l'incident informàtic, operaris de British Airways han fet servir un "sistema alternatiu" als taulells de facturació.
Pel que fa als vols de Iberia, integrant del grup IAG juntament amb British Airways, estan operant amb normalitat.