La generació baby-boomer, els nascuts entre 1946 i 1964, sembla tenir un problema amb les pantalles, potser tan greu com el dels seus fills i/o nets amb el telèfon mòbil. Es tracta de la generació que més veu la televisió tradicional, amb una mitjana de fins a 330 minuts diaris, la qual cosa suposa més de cinc hores al dia enganxats a la tele. Es tracta, de fet, del 38% del total del consum televisiu de la població a Espanya, tal com es desprèn de l'informe 'Com veuen la tele les generacions', elaborat per la consultora Barlovento Comunicación basant-se en dades de Kantar Media.
Si es comptabilitza també el consum híbrid, el que inclou plataformes de streaming, aplicacions digitals i altres pantalles, la xifra de visionament ascendeix als 375 minuts al dia, més de sis hores. Així ho recull l'estudi, avançat per Europa Press, que assenyala que els continguts audiovisuals de més èxit entre els anomenats 'boomers' són el futbol, els programes informatius i els concursos.
El següent grup poblacional és l'anomenada Generació X, els nascuts entre 1965 i 1980, que és el segon grup que més televisió tradicional consumeix: 197 minuts per persona al dia. Comptabilitzant les plataformes de streaming, uns 265 minuts de consum diari. Aquesta és una de les generacions que més híbrid consumeix, el 32%. En aquest cas el futbol és també el contingut més vist.
Quant als 'millennials', els nascuts entre 1981 i 1996, són dels espectadors que més consumeixen en híbrid, amb 74 minuts per persona al dia, mentre que el consum de televisió tradicional és de 97 minuts diaris, poc més d'una hora i mitja. Suposen, per tant, tan sols un 12% del consum total de televisió lineal. Els programes que més veuen són també el futbol, si bé tenen un pes important els festivals musicals i els realities.
Els nascuts a partir de 1997, els que menys televisió tradicional consumeixen
En relació amb la 'Generació Z', els nascuts entre 1997 i 2012 i la primera generació que ha crescut veient els youtubers (i va substituir la televisió per ells en molts casos), l'estudi publicat aquest dijous mostra que són els que menys consumeixen televisió en totes les modalitats i que el total ús del televisor se situa en 98 minuts per persona al dia. Així, representen el 6% del total de l'audiència de televisió tradicional. Els esports i l'entreteniment en directe són els seus gèneres més afins.
Finalment, la 'Generació alfa', els nascuts a partir de 2013, és la dels nadius del 'streaming', els qui han crescut en molts casos veient els dibuixos animats a Netflix, HBO o Disney+. Dediquen 61 minuts per persona al dia a la televisió tradicional i 60 al consum híbrid. Així, representen tan sols el 3% del consum de televisió tradicional. El futbol és el més vist, seguit per festivals musicals i les cavalcades de Reis.