Barcelona acollirà a partir d'aquest diumenge la cimera del sector del luxe que organitza anualment el 'Finantial Times', la trucada 'Business of Luxury Summit', punt de trobada entre les principals companyies i marques per reflexionar sobre tendències, perspectives i desafiaments globals.
Fins dimarts, reconegudes ensenyes i directius de la indústria del luxe es donaran cita a l'hotel Arts per analitzar la situació del mercat del luxe i donar resposta a qüestions com l'eventual impacte dels aranzels de Donald Trump al comerç global, el perfil i evolució de la demanda dels consumidors més exclusius i com poden les marques de luxe mantenir-se resilients en un context d'alta volatilitat, inflació i incertesa.
L'última edició, celebrada el 2024 a Venècia, va comptar amb més de 400 participants. Ara, Barcelona agafa el relleu i serà per primera vegada seu d'aquesta cita empresarial de referència.
A l'agenda prevista figuren ponents com Damien Bertrand, CEO de Loro Piana; Marc Puig, president i CEO de Puig; Kristina Blahnik, CEO de Manolo Blahnik; Kristian Teär, de Bang & Olufsen; Tina Edmundson, presidenta Luxury Marriott International; Evarist March, fundador de Naturalwalks; Fanny Moizant, cofundadora de Vestiaire Collective, o Giovanna Vitelli, presidenta d'Azimut/ Benetti Group, entre d'altres.
En les més de trenta sessions, moderades per periodistes sèniors del 'Financial Times', també es tocaran més qüestions d'actualitat de la indústria com l'activitat de fusions i adquisicions al sector davant de l'interès de compradors estratègics, la tendència dels consumidors cap al sector del luxe de segona mà o 'pre-owned' o l'ús de la tecnologia per crear dissenys i promocionar col·leccions.
Barcelona i passeig de Gràcia, epicentre del grup
L'elecció de Barcelona com a amfitriona d'aquesta cimera està lligada a la seva posició com a ciutat amb una gran tradició i oferta comercial de marques de luxe—locals i internacionals—i com a destinació que ha guanyat interès entre els compradors i turistes de luxe. La capital catalana es va situar recentment en el segon posat al top 10 mundial de millors ciutats per al turisme de luxe, segons la xarxa global d'agències de viatges de gamma alta, Virtuoso, només per darrere de París.
Els compradors poden visitar els establiments de l'artèria comercial més preuada de Barcelona i cara d'Espanya, el passeig de Gràcia, on llueixen les millors firmes de moda, joieria, complements i perfumeria. Ensenyes consolidades del grup Inditex i firmes del conglomerat LVMH tenen presència juntament amb altres de tradició i prestigi com la firma d'alta joieria i rellotgeria Rabat, Loewe, Carolina Herrera, Lladró, o Santa Eulàlia, entre altres.
Aquest carrer, amb 200 anys d'història, s'ha refermat com a aparador del sector del luxe, on les principals companyies han posat el focus per exhibir les seves propostes.