Un missatge de Renfe publicat a les 11.23 del matí ha sorprès els usuaris de Rodalies. L’operadora ha informat que, “per motius de seguretat, es prega a tots els passatgers dels trens aturats en el trajecte que no baixin del tren sota cap concepte”.
L’avís, breu però contundent, s’ha difós simultàniament a nombroses línies del servei: l’R1, R2 (Nord i Sud), R3, R4, R7, R8, R11, R13, R14, R15, R16, R17 i l’RG1.
💻 Què és Amazon AWS i per a què serveix
Per què s'ha emès l'alerta?
De moment, Renfe no ha especificat l’origen del problema ni la seva naturalesa. Tampoc s’ha informat si hi ha hagut cap incident de seguretat o una avaria tècnica a la infraestructura ferroviària. Es dona la circumstància que avui s'ha registrat una incidència general amb el servei d''Amazon AWS, que dona servei a Renfe. En paral·lel, aquest matí també s'ha registrat una incidència amb la megafonia i els monitors a les estacions per "una incidència tècnica", que ja ha estat resolta.
Els missatges han arribat tant a través de les pantalles informatives de les estacions com a les aplicacions i canals oficials de Renfe i Rodalies, on molts usuaris han començat a expressar la seva inquietud. Alguns passatgers asseguren a les xarxes socials que els seus trens han quedat aturats entre estacions, sense informació addicional per part del personal.
Mentrestant, Renfe ha insistit que els viatgers mantinguin la calma i no intentin baixar dels combois, ja que podria resultar perillós fer-ho fora d’una andana habilitada. L’empresa assegura que “s’està treballant per resoldre la situació com més aviat millor”, tot i que no ha donat cap horitzó temporal concret per al restabliment del servei.
Línies afectades per l'avís de Renfe Rodalies
L'avís de no baixar del tren està actiu per a aquestes línies:
- R1
- R2
- R2 Nord
- R2 Sud
- R3
- R4
- R7
- R8
- R11
- R13
- R14
- R15
- R16
- R17
- RG1