La companyia municipal d’autobusos madrilenys (EMT) incorporarà adhesius en contra del costum de seure amb les cames ben obertes que algunes persones, majoritàriament homes, practiquen als transports públics. La decisió madrilenya arriba unes setmanes després que la CUP engegués una campanya a Terrassa en contra d’aquesta pràctica, que ha estat batejada amb l’anglicisme manspreading, considerant que es tractaria de “microagressions masclistes”.

La mateixa idea d’agressió de caràcter sexista ha estat recollida per diversos col·lectius feministes, que han aconseguit que l’àrea de Polítiques de Gènere i Diversitat de l’Ajuntament de Madrid -governat per Ahora Madrid-, hagi pres la determinació d’incloure els adhesius.

Per la seva banda, la Comunitat de Madrid -governada pel PP- ha rebutjat incloure aquest tipus d’advertiments en els mitjans de transport sota la seva jurisdicció perquè el reglament de viatgers “ja diu que a cada persona li correspon un seient”.

En tot cas, la campanya madrilenya recull el testimoni de la iniciada per la CUP a Terrassa contra una pràctica criticable pel fet que s’ocupa més espai de l’assignat, a banda de poder afectar el sentit del decòrum de la resta de passatgers.