Després de la bogeria amb la botiga fugaç al carrer Pelai, en la que hi va haver cues de fins a 12 hores, ara la febre dels labubus torna a Barcelona. Pop Mart ha obert aquest dissabte la seva primera botiga oficial permanent en l'Estat espanyol, una meca del col·leccionista de 124 metres quadrats plens d'aquests curiosos ninots tan de moda en ple Portal de l'Àngel. La companyia xinesa ha portat el seu negoci multimilionari a la capital catalana i per a aquesta gran obertura ha promès experiències immersives i sorpreses interactives a partir de les 9:30 h per als centenars de persones que s'espera que s'amunteguin a les portes per aconseguir un d'aquests cobejats ninots peluts.

El viral ninot, d'estètica entre tendra i endimoniada, és tot un fenomen global i un complement estètic que ja s'ha vist portar a figures populars de la talla de Rihanna, Dua Lipa, Kim Kardashian o Simone Biles. Es tracta de ninots col·leccionables d'uns elfs peluts de peluix dissenyats per l'artista hongkonguès Kasing Lung, que van veure la llum per primera vegada el 2015 dins d'una sèrie anomenada The Monsters (Els Monstres), inspirada en la mitologia nòrdica, i que es comercialitzen des del 2019.

 

 

Aquests curiosos ninots tenen el cos arrodonit, ulls grans, orelles punxegudes i un somriure sinistre amb dents afilades. Tenen un preu variable, des dels 18 o 25 euros fins a 150 euros en cas d'edicions limitades o milers d'euros en subhastes. Part de la gràcia que explica la popularitat d'aquestes figures és que, com els cromos de la nostra infantesa, venen en caixes sorpresa que contenen de manera aleatòria figures de la col·lecció —incloent de vegades figures rares i especials—.

labubus botiga alemanya efe (2)
Botiga de labubus a Alemanya / EFE

El punt d'inflexió de tot aquest fenomen va ser quan es va veure portant un labubu penjat de la bossa de la cantant Lisa, del grup sud-coreà Blackpink. Llavors, es va desencadenar ràpidament el fenomen viral per Àsia, fent després el salt a Occident i a milions de persones de tot el món a través de TikTok i altres xarxes socials. Hi ha més de 500 botigues en una trentena de països i fins i tot hi ha un parc temàtic de labubus a Pequín. Com amb tot el que té èxit i és una màquina de fer diners, també han sorgit onades d'imitacions i falsificacions, sovint de qualitat inferior i preu més assequible, que ja es poden trobar a Internet i als basars habituals.

labubus botiga alemanya efe
Dues caixes sorpresa amb labubus / EFE

Com ja va passar fa uns mesos amb els Sonny Angel, ara la moda del moment és comprar labubus i obrir-los en vídeos que acumulen milers i milers de visites. Ja hi ha psicòlegs i sociòlegs que, de fet, parlen del fenomen dels kidults, adults que consumin productes pensats inicialment per a nens, amb totes les interpretacions que vulguin trobar en això.

@vanessa.h.lopez Let's unbox the whole set of the new labubu the monsters big into energy V3 sèries. I really want the secret!! #asmr #asmrsounds #asmrvideo #asmrtiktoks #labubu #labubuthemonsters #labububigintoenergy #labubuhaveaseat #labubumacarons #labubuunboxing #bigintoenergylabubu #popmart #popmartunboxing #popmartblindbox #blindbox @POP MART US SHOP @POP MART US Localshop @POP MART US ♬ original sound - Vanessa Lopez
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!