Mai és bon moment per a una apagada general, però queda clar que, en ple trajecte de tren, encara menys. La línia S1 dels Ferrocarrils Generals de Catalunya (FGC) entre Terrassa i Plaça Catalunya, com la resta de línies i, bàsicament, tot el territori català s'ha quedat sense electricitat.
Tren aturat, incertesa i nervis. Fins als 5 minuts de la immobilització del vehicle, no hi ha hagut notícies de la incidència. No obstant això, el maquinista ha acabat confirmant la caiguda de la tensió a tota la línia i, amb el màxim tacte possible que es pot tenir davant una situació com aquesta, suggerir als passatgers que la paciència és la millor companya de viatge en un trajecte com aquest.
Una odissea a peu sobre raïls
Tot i la delicadesa de la situació, els passatgers del tren han respost de bona manera, un cop mentalitzats que l'avaria anava cap a llarg. Alguns d'ells han decidit seguir amb els seus auriculars i posar-se còmodes. Altres, no han tardat a entaular conversa amb els desconeguts amb qui aquest dilluns els ha tocat compartir una inèdita situació: "A les 15:00 hores he d'estar a l'aeroport", comentava un d'ells, preocupat.
La gestió de la situació per part d'FGC i, en concret, del propi maquinista, ha estat immillorable. Al cap d'uns 5 minuts de revelar que es tractava d'un problema a nivell general, ha comunicat que "procedirem a evacuar el tren". S'ha fet per la porta més propera a la seva cabina, i tot i que l'escala d'emergència que s'ha adaptat per fer baixar la gent del mitjà de transport no era ni de bon tros estable, el personal de les estacions més properes — en aquest cas la del Peu del Funicular i Sarrià — han contribuït a ajudar els passatgers a trepitjar terra de nou.
I és que, en aquest cas, ha sorgit un altre gran problema. A banda de la inestabilitat de l'escala, una via de tren no està dissenyada per recórrer-la a peu. Entre els raïls i les taules de fusta, pedres de la mida d'una pilota de tennis han complicat als passatgers l'avanç cap a l'estació més propera. Dels més joves i, evidentment, de les persones grans. A més a més, al tren viatjava una persona en cadira de rodes. Mentre la resta evacuaven, el personal que estava ajudant valorava com procedir en aquest cas.
Overbooking als mitjans de transport de les estacions de destí
I en arribar a l'estació a la qual es dirigia el tren, Sarrià, una altra conseqüència: els mitjans de transports de les estacions de destí, és a dir, els autobusos i els taxis, estaven sobresaturats. Overbooking als autobusos, demanda disparada als taxis i, per acabar-ho d'adobar, trànsit embogit. Sens dubte, un caos que no augura millores si no es recupera la normalitat.