La cadena de supermercat Lidl ha acomiadat un treballador d'un punt físic a Barcelona. En Jean P. arribava abans de l'hora marcada per preparar la jornada però s'oblidava fitxar. Així doncs, malgrat la seva professionalitat i ser el gerent del local, a la cadena li constava que no hi anava. La norma s'exigeix a Catalunya des del passat 12 de maig del 2019 i és una imposició de control horari legal per tots els treballadors.

Malgrat tot, la versió de la cadena és una altra. En la seva carta d'acomiadament, Lidl assenyala que "realitzava comandes, canviava preus o reposava palets sencers d'articles", segons informa 'El País'. La companyia considera que el treballador ha comès "incompliments laborals molt greus". Però les càmeres demostren que sí arribava abans. A les cinc del matí, en Jean ja entrava i es passava entre 49 i 87 minuts treballant sense fitxar. Pel supermercat, ha estat interpretat aquest acte com una vulneració de la norma que indica que "cada minut que es treballa, es paga, i cada minut que es treballa ha de quedar registrat".

Seguint els criteris, el supermercat considera que aquest excés de feina era contraprudent. En Jean portava des del 2005 treballant a Lidl i aquesta li consta que "convidava" als altres empleats a fer aquests horaris extres també i, en la majoria de casos, es quedava sol a l'establiment. Un fet que està prohibit per seguretat tal com li havien recordat. En la seva defensa, al·lega que mai va obligar a cap empleat a acompanyar per obrir el supermercat i que l'empresa en cap moment li va indicar que no podia acudir "una mica abans per preparar la botiga i poder afrontar eficaçment l'obertura". El cas no queda aquí i en Jean ha decidit denunciar la cadena ja que, segons ell, es veia "obligat a treballar més perquè el supermercat havia estat reestructurat i els canvis requerien temps i dedicació". I recorda que ja els hi convenia que fos així "per a aconseguir que la botiga funcionés correctament, podent complir els objectius de venda".

L'acomiadament no s'ha produït ara, va ser l'any 2017 però ha estat ara que ha sortit a la llum pública. L'advocat del treballador incideix que si aquest es va apartar dels procediments no va ser en benefici seu, sinó "en benefici de l'empresa" . "Curiosament se li sanciona, el que per descomptat no és usual, per treballar massa i esforçar-se perquè botiga funcionés correctament", afegeix. Per la seva banda, Jean P. ha denunciat la "hipocresia" de l'empresa perquè li sotmetia a "pressions". Per complir els objectius de vendes , "a vegades cal treballar per sobre de l'horari", afirma.

Fotografia de portada: imatge de recurs per il·lustrar la notícia