El 43% dels accidents greus i mortals a Catalunya són de moto, segons l'estudi EuroRAP que ha dut a terme el RACC, en col·laboració amb la Generalitat, la Diputació de Barcelona i el Servei Català de Trànsit (SCT).

L’estudi indica que les motocicletes estan involucrades en el 43% dels accidents amb víctimes greus i mortals en carretera, tot i que representen menys del 5% del conjunt de la mobilitat.

D'altra banda, la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès apareix, per quart any consecutiu, com el "punt negre" de la xarxa viària perquè és el tram amb més accidents greus i mortals de Catalunya.

La C-37 entre Alcover i Valls és el tram amb més risc d'accident, i es posa per davant del tram de la carretera de l'Arrabassada entre Barcelona i Sant Cugat, que baixa fins a la cinquena posició per primera vegada en tres anys.

Baixa reducció de víctimes mortals

En els últims quatre anys, s'ha produït un estancament en la reducció de víctimes mortals, "un fet que fa difícil aconseguir l'objectiu de la Unió Europea per al 2020 de reduir les víctimes en un 50% pel que fa a l'any 2010", segons el director de la fundació RACC, Lluís Puerto.

En el període 2010-2018, només s'ha aconseguit reduir la xifra de víctimes mortals un 28%, encara que el risc total de patir un accident greu o mortal ha disminuït un 7,6% respecte a l'últim període analitzat (2015-2017).

Pla de conservació

L'estudi mostra que el 30% de la xarxa viària catalana té "un risc alt o molt alt d'accident greu o mortal" assegura el president del RACC, Josep Mateu.

Per reduir aquest percentatge, la Generalitat focalitzarà en un pla de conservació amb "més recursos i més flexibilitat" assegura el director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, en el qual s'invertiran 110 milions d'euros per a la conservació de carreteres. En la seva aposta per millorar la conservació, el Govern també ha engegat una "sèrie d'actuacions" (60 en total) amb un valor de 85 milions d'euros, ha explicat Flores.