La plataforma digital 3Cat ha negat aquest divendres que TV3 hagi desaparegut com a marca després que Junts hagi criticat la remodelació desplegada aquesta setmana amb la posada en marxa de la nova marca de continguts informatius de la cadena, el 3CatInfo. Aquesta nova marca, expliquen a ElNacional.cat fonts del 3Cat, s’ocupa exclusivament dels continguts informatius generats tant per TV3 com per Catalunya Ràdio i, per tant, remarquen que “no és veritat” que aquestes dues marques hagin desaparegut. "TV3 no desapareix", subratllen, emmarcant els canvis en un esforç per endreçar els continguts informatius en el nou context digital.

El 3Cat, com a marca única de continguts del canal, aplegarà els productes informatius sota el paraigua d'una marca específica: 3CatInfo. El que sí que desapareixen són les marques 3/24 i Catalunya Informació, és a dir, les que identifiquen els canals d’informació 24 hores de la televisió i ràdio públiques. Les mateixes fonts expliquen que aquest canvi està raonat i respon a un objectiu: la voluntat és facilitar que els usuaris reconeguin el contingut informatiu que disposa de “credibilitat” i que està elaborat amb “rigor”, en un moment en què es vol lluitar contra la desinformació i el desinterès per les notícies. El 3Cat presenta el 3CatInfo com “una marca de referència” en la lluita contra la desinformació, que disposa de diversos canals de difusió: l’aplicació del 3Cat, la web, les xarxes i els canals 24 hores (les antigues Catalunya Informació i 324).

Dades d'audiència bones

Des del 3Cat es mostren en desacord amb les crítiques que Junts ha fet pel que fa al “desconcert” de la ciutadania davant dels canvis. Fonts de la plataforma han considerat que si hi hagués hagut desconcert, les xifres d’audiència que han registrat en dos dies no serien tan bones com les obtingudes. Apunten que des de l’estrena de la nova marca, les emissions de l’antiga Catalunya Informació en àudio digital han crescut un 51%, mentre que l’antic 3/24 ha obtingut un share del 2,3%, fet que suposa un creixement de 0,8 dècimes. A banda, afegeixen les mateixes fonts, els perfils a xarxes socials (X i Instagram) han assolit els dos milions de seguidors després de l’estrena de la nova marca, un creixement “exponencial”, asseguren, fet que demostraria que el públic no està desconcertat sinó que demostra interès.

L’estrena del 3Catinfo i la nova imatge dels informatius han generat un ampli debat a les xarxes socials amb opinions tant a favor com en contra. Des de TV3 ja s’ha anunciat que es recullen crítiques i no es descarta que es puguin fer ajustaments, com per exemple, en la informació meteorològica, que s'ha emportat bona part dels dards.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!