Junts per Catalunya veu amb preocupació la "desaparició" de les marques TV3, 3/24 i Catalunya Informació. Així ho ha expressat el diputat del partit de Carles Puigdemont Agustí Colomines a la comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). Des d'allà, Colomines ha exigit una "revisió urgent i la reversió d'una decisió que aboca a la desaparició d'aquestes marques". Els juntaires assenyalen que Catalunya Informació i el canal 3/24 són, respectivament, "l'emissora nacional i el canal informatiu" que, asseguren, des de fa dècades representen un "model d’èxit, de referència informativa i també d’afirmació nacional".

El grup parlamentari, presidit per Albert Batet, ha acusat que la posada en marxa de la marca 3Catinfo és una "operació de màrqueting i una simple operació d’estètica". "Sense cap explicació objectiva que ho justifiqui, ignora continguts, professionals i audiència", ha criticat Colomines, que considera que és una "decisió que presenta un risc molt alt de produir desconcert i desconnexió entre l'audiència". "Erosiona una credibilitat altament treballada fins ara", ha assegurat Colomines. 

"Improvisació"

Colomines opina que la prioritat hauria de ser "enfortir" les capçaleres mencionades per tal "d'adequar-les" als nous reptes de la informació digital, als nous públics i a les noves formes de consumir. Alhora, el diputat juntaire ha definit "d'insatisfactòries" les proves d’hibridació de continguts informatius entre el 3/24 i Catalunya Informació que, segons ha comunicat la direcció als comitès d’empresa, són un exemple més de "la improvisació, la poca base i l’anàlisi amb què s’està plantejant la desaparició d’aquestes capçaleres".

El nou model d'informatius 3CatInfo es va estrenar aquest dimecres i ha inclòs la renovació dels Telenotícies de TV3, els canals 24 hores a la ràdio i la televisió -que han substituït el 324 i Catalunya Informació-, el web i l'aplicació. L'objectiu és que siguin una "eina més àgil" per explicar l'actualitat de forma "entenedora i propera", segons van explicar des de TV3. Pel que fa a l'aplicació i el web també es renoven i tenen un nou sistema de verticalització de continguts. El dimecres, el nou TN Vespre de Toni Cruanyes va fer audiència sideral, un 27,2% i 500 espectadors de mitjana. En canvi, les principals crítiques se les han emportat el mapa del temps, amb un mapa gris i les icones de núvols del mateix color. TV3, però, ja ha anunciat canvis al respecte després d'estar recollint suggeriments i crítiques. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!