La jornada de l'apagada general d'aquest 28 d'abril va provocar que durant moltes hores, els catalans no poguessin engegar la televisió per informar-se del que estava succeint arreu del sud d'Europa o seguir les compareixences dels polítics on no es va esclarir pràcticament res. Qui tenia un transistor de ràdio que funcionava amb piles es va poder informar per aquesta via i els que anaven recuperant la connexió a internet o en van tenir durant tota la jornada gràcies als electrògens ho van fer a través dels diaris digitals o de les xarxes socials. En aquest context, 3CAT va assolir aquest dijous xifres rècord d'audiència. Concretament, segons informa la plataforma, l'entorn digital (inclòs el 324.cat) va registrar la millor audiència diària a Catalunya des de la DANA al País Valencià el passat mes d'octubre. Concretament es van connectar 538.100 dispositius únics.
🔴 Última hora de l’apagada elèctrica a Catalunya i l’Estat, DIRECTE | Causes del tall de llum i reaccions
També informen que el consum d'àudio ha augmentat un 134% respecte a la setmana anterior: "Al migdia els dispositius connectats al directe es multipliquen per quatre. El consum d'àudio, amb 252.000 reproduccions en directe i a la carta registra la millor audiència diària des de la DANA", afegeixen. Concretament, els programes més vistos en la plataforma digital van ser el TN i l'Especial informatiu de TV3, amb 200.000 reproduccions. El Més324 (que comença en una hora en què bona part del país ja tenia llum) va fer la millor audiència diària en més de 3 anys.
Èxit d'audiències durant la final de Copa
Aquestes bones audiències de la plataforma 3CAT arriben després d'un gran cap de setmana de TV3, gràcies a la final de la Copa del Rei que el Barça va guanyar al Reial Madrid en un clàssic jugat a Sevilla i que es va emetre per la televisió pública catalana. Concretament, TV3, va aconseguir un èxit absolut d’audiències: gairebé dos milions d’espectadors van connectar amb la programació esportiva de la cadena, durant la prèvia, el partit i el postpartit, amb el Barça campió i celebrant el segon títol de la temporada, després de la Supercopa, els dos aconseguits, a més, davant el Reial Madrid, el que sempre suposa un plus d'alegria pels culers. La final va tenir una quota del 36,1% durant el partit, i un 38,8% a la pròrroga, que ja va superar la mitjanit, amb un total d'1.427.000 espectadors. La quota de pantalla encara va ser superior en el postpartit, quan va arribar a un 45% durant l’entrega del trofeu. El programa posterior de la celebració dels jugadors blaugrana va tenir un 39,7% de quota de pantalla.