El mercat de la fotoprotecció de venda en farmàcia ha registrat aquest estiu una caiguda com a conseqüència de la pandèmia per Covid-19 però ha començat a recuperar-se el juliol amb Isdin i Cantàbria Labs com a úniques marques que han millorat les seves xifres respecte a l'any passat.
Segons les dades que elabora mensualment la consultora Iqvia, el descens de les vendes al juny va arribar al 27% respecte a 2019 però al juliol va millorar fins a limitar la baixada al 4,4%. Tanmateix, Isdin i Cantàbria Labs han aconseguit augmentar les seves xifres de la temporada anterior.
Així, Isdin ha aconseguit millorar la seva facturació un 4,8%, el que li permet mantenir-se com a líder destacat en les vendes en farmàcies amb un 44,25% de quota de mercat. Aquesta xifra és la més alta que obté una marca des que Iqvia realitza l'informe 'Evolució del mercat a la farmàcia espanyola'.
Dels més de 39 milions d'euros en vendes en farmàcies durant el mes de juliol, Isdin aconsegueix una facturació de 17,5 milions; Pierre Fabre, de 4,8 milions; Cantàbria Labs, de 4,6 milions; i L'Oreal, de 4 milions.
Entre els deu més venuts, els laboratoris que més han disminuït la seva facturació al juliol són Johnson & Johnson i Ganassini, amb caigudes del 43,2% i 25,9%, respectivament.
A l'informe, Iqvia també elabora un llistat dels productes de fotoprotecció més venuts a les farmàcies durant el mes de juliol i destaca que nou dels deu primers pertanyen a Isdin i un a Pierre Fabre (Avene Solar SPR PF 50). El primer lloc és per a Isdin Fusion Water, que ha augmentat les seves vendes el juliol en un 6,6%.
