El compromís, dedicació i humanitat dels professionals de la Fundació Jiménez Díaz i la seva recerca permanent de l'excel·lència en l'atenció que ofereixen als seus pacients han estat de nou confirmats i recompensat amb la confiança dels madrilenys, segons els resultats de l'última Enquesta de Satisfacció dels usuaris dels serveis d'assistència sanitària pública de la Comunitat de Madrid, corresponent a l'exercici 2023, que avalua la percepció dels ciutadans dels hospitals de la xarxa pública autonòmica, i en la qual el centre ha obtingut un Índex de Satisfacció Global (ISG) del 92,71 per cent.

D'aquesta manera, l'hospital madrileny se'n manté al primer lloc del grup 3, el de centres d'alta complexitat, millorant la seva valoració de l'any anterior (92,39 per cent) i superant en gairebé 3 punts percentuals l'ISG mitjà de tots els hospitals del Servei Madrileny de Salut (Sermas), que se situa en el 89,9 per cent.

A més, i respecte a l'anterior edició d'aquest document, l'hospital manté els nivells alts de satisfacció dels usuaris en tots els àmbits analitzats, amb valoracions del 96,27 i el 95,15 per cent en els segments de Cirurgia Ambulatòria i Hospitalització, respectivament, seguits del 90,68 per cent de puntuació obtinguda en les seves Consultes Externes. Quant a les Urgències de la Fundació Jiménez Díaz, són les més ben valorades, no només dels hospitals de nivell 3, sinó de tot el Sermas, amb un 88,75 per cent. Puntuacions superiors en tots els casos a les mitjanes del Sermas en cada segment.

Una satisfacció, alhora que una responsabilitat, que respon al valor diferencial d'excel·lència de la Fundació Jiménez Díaz percebut i reconegut pels pacients, i que també es reflecteix a l'Índex de Satisfacció amb la Humanització (ISH) dels seus serveis, valorats amb un 93,22 i un 90,63 per cent en els casos de la Cirurgia Ambulatòria i l'Hospitalització, i amb un 87,54 i un 83,50 per cent, respectivament, en les Consultes Externes i les Urgències; de nou, per sobre de la mitjana del Sermas a cada un dels apartats.

Tot això explica que l'hospital madrileny hagi obtingut igualment altes puntuacions als seus corresponents Índexs de Recomanació Global (IRG): un 99,37, un 98,17 i un 96,18 per cent, respectivament, en els seus serveis de Cirurgia Ambulatòria, Hospitalització i Consultes Externes; seguits de les Urgències, que recomanarien un 89,87 per cent dels seus usuaris.

Mitjana i baixa complexitat

Juntament amb la Fundación Jiménez Díaz, els altres tres Hospitals de Quirónsalud integrats al Sermas -els hospitals universitaris Rei Joan Carles (Móstoles), General de Villalba (Coll Villalba) i Infanta Elena (Valdemoro)- mantenen les primeres posicions de satisfacció respecte als seus grups de referència, ocupant tres dels quatre primers llocs de la classificació global.

Així, l'hospital valdemoreño ha obtingut la millor valoració del seu grup de complexitat mitjana, i de tot el Sermas, després d'obtenir un ISG del 93,52 per cent, la qual cosa es completa amb el millor ISG en Consultes Externes i Cirurgia Ambulatòria del grup 1 de complexitat, i de tot el Sermas, amb un 96,89 i un 98,76 per cent, respectivament, i la millor valoració en Hospitalització dels hospitals de baixa complexitat, amb un 95,18 per cent.

Per la seva part, els hospitals mostoleño i villalbino comparteixen la segona posició en el grup de complexitat mitjana, amb un ISG del 92,24 per cent en ambdós casos; valoracions a les que, en el cas del Rei Joan Carles, cal afegir el millor ISG en Hospitalització del grup 2 de complexitat, i de tot el Sermas, amb un 96,99 per cent, i la millor valoració en Consultes Externes dels hospitals de complexitat mitjana, amb un 92,45 per cent.

L'ISG es calcula amb la mitjana de satisfacció general obtinguda en les àrees d'Hospitalització, Consultes Externes, Cirurgia Ambulatòria i Urgències a les enquestes realitzades als usuaris de la xarxa sanitària pública madrilenya, que en aquesta edició es van fer a un total de 46.671 madrilenys entre el 10 d'octubre i el 14 de desembre de 2023.