El Ministeri de Sanitat proposarà aquest dijous a les regions d'extremar el seguiment i control del procés de vacunació per tal de detectar "l'ús indegut" dels fàrmacs, aplicant "les mesures preventives i correctives que resultin necessàries" per garantir que es compleix amb el pla.
Així consta a l'esborrany de l'acord que Sanitat portarà a la primera reunió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que presidirà Carolina Darias, al qual ha tingut accés Efe, en el qual subratlla la importància de "la coordinació, la col·laboració, la lleialtat i la transparència com a "principis clau per a l'èxit del procés de vacunació".
"Es tracta una estratègia per a tot el país, que es regeix per robust marc ètic" i en la que es va decidir prioritzar en una primera etapa, en la qual les dosis són més "limitades", a quatre grups de població: interns i treballadors de residències i centres per a persones amb discapacitat, sanitaris de primera línia i un altre personal sanitari i sociosanitari i grans dependents no institucionalitzats.
Vacunats il·legalment
La llista dels partits que formen part de la llista és extensa: PSOE, PP, Junts per Catalunya, el PNB o el CDeI, partit que governa El Guijo, Còrdova. També la consellera de Sanitat de la Palma, la socialista Susanna Machín, ha rebut la vacuna. Malgrat la irregularitat coneguda per a qualsevol ciutadà mínimament informat, el Govern de les Canàries ha defensat la consellera i ha carregat contra el director metge del Centre Sociosanitari Hospital Nuestra Señora de los Dolores, on se li va subministrar la primera dosi de Pfizer.
La llista és llarga. La vacunació de persones que no es troben en el primer grup establert en el protocol nacional s'està estenent a cada vegada a més sectors, i ja assoleix a almenys 700 ciutadans, dels quals la majoria són polítics, alts càrrecs, sindicalistes alliberats, cúpula militar o informàtics, entre d'altres. D'aquests càrrecs públics, tan sols nou han decidit dimitir i un d'ells ha estat destituït, per la qual cosa en total deu persones han deixat el seu càrrec per vacunar-se quan no els corresponia, segons detallava El Independiente.
Una de les dimissions va ser la del ja antic Cap de l'Estat Major de la Defensa (JEMAD), el general Miguel Ángel Villarroya, que va presentar la seva renúncia després d'aquest debat sobre la vacunació al si de la cúpula militar. Aquesta dimissió es va produir unes hores després de conèixer-se que havia cessat també un alt càrrec de la Guàrdia Civil per aquest mateix motiu.
Les excuses
Les excuses sempre són similars: o sobraven bovines o culpen els responsables d'hospitals i centres de salut perquè ells marquen a qui es vacuna i a qui no.
Imatge principal: una persona rep una vacuna contra el coronavirus / Efe
