La Fundació Jiménez Díaz ha estat triada, una vegada més, com l'hospital més ben valorat de la Comunitat de Madrid pels ciutadans, segons els resultats de l'Enquesta de Satisfacció 2024 publicada per la Conselleria de Sanitat.
El centre madrileny gestionat per Quirónsalud encapçala l'Índex de Satisfacció Global (ISG) del grup d'hospitals d'alta complexitat, amb un 91,28 %, mantenint-se així com a líder indiscutible des de 2010 i consolidant la confiança que els pacients han dipositat en el seu model assistencial, la seva política d'humanització i els seus temps d'espera reduïts.
La Fundació Jiménez Díaz ha estat l'únic hospital d'alta complexitat de tota la xarxa pública madrilenya que ha aconseguit mantenir de forma constant puntuacions per sobre del 91 % a aquest índex des que van començar aquests mesuraments. En l'edició de 2024, el centre no només supera en 2,5 punts percentuals la mitjana del conjunt d'hospitals del SERMAS (88,7 %), sinó que també se situa 2,1 punts per sobre de la mitjana del seu propi grup de complexitat (89,2 %).
Entre les diferents àrees avaluades, destaca de manera especial el servei d'Urgències de la Fundació Jiménez Díaz, que ha estat valorat pels pacients amb un 86,25 %, la millor puntuació del seu grup de referència i gairebé 7 punts per sobre de la mitjana del Sermas. A més, el 93,13 % dels usuaris recomanaria aquest servei. També l'Hospitalització (95 %) i la Cirurgia Ambulatòria (94,41 %) obtenen qualificacions destacades, sent recomanades en un 98,13 % i un 100 % dels casos, respectivament. Per la seva part, les Consultes Externes assoleixen un 89,44 %, superant la mitjana del Sermas, i compten amb una taxa de recomanació del 91,88 %.
Així mateix, l'Índex de Recomanació Global (IRG) de la Fundació se situa en un 95,8 %, 1,8 punts per sobre de la mitjana del conjunt del Sermas (94 %), el que reforça la seva posició com a centre sanitari de referència per als madrilenys.
Aquestes dades no només reflecteixen una atenció de qualitat, sinó una consistència en l'excel·lència: la Fundació Jiménez Díaz continua destacant per tenir una de les taxes de reclamacions més baixes del sistema i els temps d'espera més reduïts en llistes quirúrgiques, consultes externes i proves diagnòstiques, dins del seu grup i també del conjunt d'hospitals públics de la regió.
Altres hospitals
Els altres tres hospitals públics gestionats per Quirónsalud –l'Hospital Universitari General de Villalba, l'Hospital Universitari Rei Joan Carles i l'Hospital Universitari Infanta Elena– també han aconseguit situar-se als primers llocs de satisfacció dels seus respectius grups de complexitat.
En el grup de mitja complexitat, l'Hospital Universitari General de Villalba ha estat l'hospital més ben valorat de tot el SERMAS, amb un ISG del 92,86 %, superant en més de 4 punts la mitjana del sistema madrileny. A més, aconsegueix la millor valoració en Consultes Externes del seu grup (91,9 %), amb un nivell de recomanació del 97,48 %. El seu servei d'Hospitalització rep una puntuació del 95,03 %, mentre que la Cirurgia Ambulatòria assoleix el 95,65% i les Urgències, amb un 88,82 %, se situen 9,42 punts per sobre de la mitjana del SERMAS.
L'Hospital Universitari Rei Joan Carles, també en el grup de mitja complexitat, ocupa la tercera posició amb un ISG del 91,12 %, molt per sobre de la mitjana autonòmica. Les valoracions dels pacients destaquen especialment la Cirurgia Ambulatòria (95,03%), amb una recomanació del 99,36 %, i les Consultes Externes, amb 90,57 % i recomanades pel 98,11 % dels usuaris. Les Urgències de l'hospital assoleixen el 83,85 %, superant en més de 4 punts la mitjana del SERMAS.
Per la seva part, l'Hospital Universitari Infanta Elena, en el grup de baixa complexitat, manté el segon posat amb un ISG del 90,18 %, destacant en l'àrea d'Hospitalització, on és el més ben valorat del seu grup amb un 94,41 %, 2,2 punts per sobre de la mitjana. La Cirurgia Ambulatòria i les Consultes Externes també obtenen bones puntuacions (95,03 % i 86,79 %, respectivament), i les Urgències assoleixen un 84,47 %, totes elles amb alts nivells de recomanació per part dels usuaris.
Fa més d'una dècada que els quatre hospitals públics gestionats per Quirónsalud destaquen a les enquestes de satisfacció del Sermas, ocupant sistemàticament les primeres posicions en els seus respectius grups.