Un de cada tres espanyols escolliria Amazon com a canal de compra de medicaments OTC (aquells que poden adquirir-se sense recepta mèdica) si la legislació ho permetés, segons l'estudi 'Comportamiento del Paciente Digital 2021', que ha impulsat Elogia Pharma.

A Espanya, els medicaments sense recepta no es poden vendre a Amazon, al contrari del que passa als EUA, però si fos possible la seva adquisició a través d'aquesta plataforma un terç de la mostra declara que sí que els compraria.

El percentatge augmenta fins al 52% entre els més joves i en els enquestats de mitjana edat se situa en el 44%, segons conclou el treball, resultat d'un estudi de mercat dins d'Espanya en el qual s'han realitzat 651 entrevistes a individus que han comprat productes farmacèutics OTC i a 671 que han adquirit productes 'beauty' (cosmètica) en els últims sis mesos.

Un 84% compra productes OTC en botiga i un 16% a Internet (a Espanya és legal fer-ho a través de farmàcies autoritzades) i en el cas dels productes 'beauty' els percentatges són d'un 74% davant un 26%. Als medicaments OTC l'estudi constata una tendència a l'alça en l'ús de canals online, tot i que encara no és significatiu. Tanmateix, en 'beauty' és més rellevant, ja que ha passat d'un 26% a un 31%.

Respecte al procés de recerca d'informació per saber que el producte s'ajusta millor a les necessitats del consumidor, la farmàcia física és el suport més destacat per a ambdues categories, 80% en OTC-60% 'beauty', si bé en aquesta última categoria aquest canal destaca especialment en el target masculí (70%). En OTC, el segon canal més popular és el metge (38%), mentre que per a 'beauty' Internet ocupa el segon lloc (59%), especialment en l'edat compresa entre els 26 i els 40 anys.

La marca és un factor més determinant en el procés d'elecció d'un producte entre el consumidor més adult, encara que n'influeixen altres, com la recomanació del farmacèutic.