Les indicacions que arriben dia sí, dia també a la ciutadania deixen un missatge clar: evitar anar a l'ambulatori si no és una urgència inajornable. Aquesta ordre genera, com a mínim, un dubte important que des d'ElNacional.cat ens disposem a resoldre. Si cal agafar una baixa laboral per motius de salut, com cal procedir? S'ha d'anar al CAP en persona, o es pot fer el tràmit de manera telemàtica?

El primer que cal saber és que mentre duri aquesta situació d'excepcionalitat, les baixes laborals per raons sanitàries no s'han de sol·licitar presencialment. El Departament de Salut ha habilitado dues vies per fer-ho: 

  • Trucar al CAP de referència
  • A través d'internet

Si es fa per telèfon, el centre d'atenció primària corresponent transfereix la trucada al metge de capçalera qui, després d'una breu consulta telefònica, determina si procedeix o no receptar la baixa. En cas afirmatiu, el document s'envia per correu electrònic. 

La gestió pot realitzar-se també directament a través d'internet. En aquest cas cal adreçar-se al portal de salut de la Generalitat, https://lamevasalut.gencat.cat. Per accedir-hi s'ha d'haver sol·licitat abans el registre. Fins ara, el tràmit per demanar les credencials calia fer-lo en persona al mateix ambulatori. Durant aquest període d'epidèmia per coronavirus, les persones que no tenen obert un compte a La Meva Salut poden activar-lo al telèfon 900 053 723, que atén de dilluns a divendres de 8 a 20h, o bé omplint el formulari que trobaran a l'enllaç canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre

Un cop habilitat el compte, s'hi accedeix a través de l'usuari de la targeta CatSalut, s'ha d'entrar a l'apartat e-consulta. És des d'allà que es pot fer la gestió corresponent per tramitar la baixa. 

Seguim totes les notícies i el minut a minut sobre el coronavirus i les seves afectacions a Catalunya, Espanya i el món.