La Coordinadora Estatal del VIH i Sida (Cesida) va llançar una nova edició de la seva campanya 'Raons' en el marc de la desena edició de l'European Testing Week, recolzada per Gilead Sciences i amb el lema 'Deja que les teves 'Raons' et portin a la prova del VIH'.

Segons va informar Cesida aquest dijous, "aquesta iniciativa, enèrgica i despreocupada" s'enfoca en la promoció de la cura de la salut sexual i compta|explica amb la participació de la creativa digital, autora de 'Posa't a la meva pell' i 'influencer' de moda, Adriana Boho, i el periodista, divulgador i activista, LGTB Daniel Valero, conegut com a 'Tigrillo' en xarxes socials.

'Razones' busca fomentar el diagnòstic primerenc del VIH, en línia amb el lema proposat per Unaids per al Dia Mundial de la Sida d'aquest any, que és 'Let communities lead' (Deixeu les comunitats liderar).

La presidenta de Cesida, Reis Velayos, va comentar que porten 13 anys realitzant aquesta campanya de conscienciació "per arribar a totes les persones, especialment als col·lectius més vulnerables." La campanya s'enfoca en destacar les raons personals per realitzar-se la prova del VIH. Adriana Boho i Daniel Valero van sortir al carrer per xerrar sobre sexualitat, el VIH, ITS i estratègies preventives, seguint el to espontani i divertit que ha caracteritzat a aquesta campanya en els últims anys, i aquest any, per primera vegada, en TikTok.

Segons Cesida, les dades epidemiològiques ressalten la necessitat d'arribar a la joventut per parlar del VIH. La prova del VIH és una eina preventiva per frenar la seva transmissió. "És fonamental que les persones sàpiguen com més aviat millor si tenen el VIH perquè puguin accedir al tractament en un millor estat de salut", va explicar Velayos, al capdavant de la coordinadora, els objectius del qual són aliats amb els d'Unaids per al 2030, com són diagnosticar al 95% de les persones amb el VIH i tractar-les perquè el 95% aconsegueixi tenir una càrrega viral indetectable i no transmetre el virus.

La campanya va obtenir un impacte tremend en les primeres hores del seu llançament amb més de 80.000 visualitzacions.

Però, segons la Coordinadora Estatal del VIH, 'Razones' "no acaba aquí, encara que haurem d'esperar a l'European Testing Week de primavera per veure la continuació amb Paco Tomás, periodista i activista LGTBI, i Gianmarco, 'influencer', reconegudes figures que se sumaran a l'esforç de promoure la consciència sobre el VIH".