El Suprem ha ratificat la sanció de set dies de suspensió de funcions a un sergent de la Guàrdia Civil que, juntament amb dos subordinats, van posar el Cara al sol a tot drap per la megafonia d'una caserna de Mallorca, mentre la gent els gravava mirant com feien la salutació falangista.

La Sala Militar desestima el recurs de cassació del sergent Alfredo C.V. contra la sentència del Tribunal Militar Central que va ratificar una sanció disciplinària del cos de "pèrdua de set dies de feina amb suspensió de funcions" per una falta greu en "el compliment de conductes greument contràries a la dignitat de la Guàrdia Civil".

Seqüència dels fets

Els fets van tenir lloc el 10 d'octubre del 2016. El sergent feia la instal·lació de la megafonia i les últimes proves de so amb dos agents al seu despatx com a comandant del lloc a la caserna mallorquina de Villafranca de Bonany.

La intenció era tenir-ho tot a punt per celebrar la festa de la Verge del Pilar, patrona del la Guàrdia Civil, i així ho deixa clar el sergent: "Bé, perquè vegeu com provem el so per al Dia del Pilar...".

Va ser llavors quan van reproduir per megafonia l'himne falangista del Cara al sol en un volum tan alt que es va poder sentir des de l'exterior del quarter, de manera que la "sorprenent notícia" va ser recollida pels mitjans de comunicació locals. Va durar 52 segons.

De fet, en un enregistrament es poden veure dos dels agents a través d'una finestra "en actitud jocosa", vestits de paisà i fent la salutació falangista amb el braç alçat, per la qual cosa un d'ells es va haver de canviar de braç un nadó que sostenia.

Els dos subordinats van reconèixer els fets i van ser sancionats, però el sergent va recórrer i va qüestionar que la veu que se sent a l'enregistrament fos seva. Tanmateix, tant els alts caps com l'informe pericial de la Policia Judicial no recullen dubtes sobre qui va ser la persona que va pronunciar les paraules.

El Suprem es remet al règim disciplinari de la Guàrdia Civil per recordar que hi ha una sèrie d'accions de les quals els agents s'han d'"abstenir".