L'economista Xavier Sala-i-Martin ha replicat aquest dimarts a l'exdirector d'El País, Joaquín Estefanía, que criticava que es parli d'estat d'excepció per referir-se a la repressió policial que s'ha viscut avui a Catalunya.
Estefanía, que va estar al capdavant del diari espanyol entre 1988 i 1993, assegura que "els que parlen d'estat d'excepció" -com ha fet el president Carles Puigdemont aquest migdia- "no saben el que van ser els estats d'excepció amb Franco". "No són bones les analogies forçades", afegeix.
Los que hablan de "estado de excepción" no saben lo que fueron los estados de excepción con Franco. No son buenas las analogías forzadas.
— Joaquín Estefanía (@EstefaniaJoaq) 20 de setembre de 2017
Davant d'aquestes declaracions, Sala-i-Martin ha defensat que la diferència no està en el nivell de repressió sinó que acusa Estefanía d'haver canviat de bàndol. "Des de la banda franquista, el franquisme no es veu tan malament", etziba.
La diferencia entre aquel y este estado de excepción es q TU has cambiado de bando: desde el lado franquista el franquismo no se ve tan mal! https://t.co/sKLrsYeXGw
— Xavier Sala-i-Martin (@XSalaimartin) 20 de setembre de 2017