El líder de Ciutadans, Albert Rivera, ha demanat al president del govern espanyol, Pedro Sánchez, que recorri davant del Tribunal Constitucional (TC) la moció de ruptura de la CUP aprovada aquest dijous al Parlament de Catalunya. A la moció es reafirmen els objectius polítics de la resolució independentista del 9 de novembre del 2015 que l'alt tribunal ja va suspendre.
Rivera ha assegurat que "això ja ho hem viscut" i ha afirmat que la moció permet reactivar "el cop separatista", ja que es pretén anul·lar les resolucions del TC des del Parlament i "declara com a objectiu la secessió d'un territori espanyol", ha escrit el líder de Ciutadans en el seu compte de Twitter.
Això ja l'hem viscut: es reactiva el cop separatista des d'un parlament autonòmic en rebel·lió que pretén anul·lar les resolucions del TC i declara com a objectiu la secessió d'un territori espanyol. Sánchez ha de recórrer al TC immediatament i suspendre la resolució. https://t.co/ApwK7tyq3x
— Albert Rivera (@Albert_Rivera) 5 de juliol de 2018
A tot això Rivera ha afegit que "Sánchez ha de recórrer al TC immediatament i suspendre la resolució".
La moció, transaccionada entre Junts per Catalunya, ERC i la CUP, ha tirat endavant amb els vots d'aquests partits, l'abstenció de Catalunya En Comú i sense cap vot més, ja que els diputats de Cs, PSC i PP no han volgut votar.