El rebombori generat per les decisions preses en els darrers mesos per la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, que passa per un reforç de la marca 3Cat, fa dies que ha entrat al Parlament de Catalunya. Junts va interpel·lar el Govern sobre aquesta qüestió fa un parell de setmanes i aquest dijous ha portat a votació una moció a la cambra, tot i que aquesta ha tingut un suport relatiu. Si bé s'ha aprovat que s'insti al Govern a "assegurar que el mandat del contracte programa amb la CCMA compleixi els objectius fixats pel que fa a la promoció de la llengua, la qualitat dels continguts i la pluralitat", la cambra ha rebutjat la part del text dels juntaires que pretenia manifestar "la preocupació per la insistència" de la CCMA de "substituir" diferents marques (TV3, Catalunya Ràdio, 324 i CAtalunya Informació) per 3Cat. També s'ha rebutjat convocar una sessió extraordinària de la comissió amb la presència de tots els membres del Consell de Govern de la CCMA per debatre sobre la "situació creada" per les decisions preses per la presidència de la CCMA.

Els resultats de les votacions

El punt amb què Junts volia que el Parlament es posicionés en contra del canvi de marques ha tingut el suport de 45 diputats (Comuns, CUP i Aliança Catalana s'han sumat al plantejament dels juntaires), mentre que ha topat amb el rebuig de PSC i ERC, a banda de PP i Vox. El que demanava la sessió extraordinària de la comissió al Parlament, ha topat amb el mateix rebuig, mentre que Junts, CUP i Aliança s'han manifestat a favor i els Comuns s'han abstingut. Finalment, una àmplia majoria (tots els partits, tret PP i Vox, que no en volen saber res de TV3 ni dels mitjans públics catalans) ha avalat que es compleixi amb el mandat del contracte programa. 

Des de la CCMA, davant aquesta proposta de Junts i el debat que ha generat el desplegament de marques, recorden que aquests canvis provenen de l'acord entre PSC, ERC i Junts el 2022, després que es renovés la cúpula de la CCMA a finals del 2021. En aquell pacte es parlava d'una "visió integrada de la producció i explotació dels continguts que garanteixin les missions de servei públic dels mitjans de la CCMA, tant en el camp informatiu com en el divulgatiu i d’entreteniment" o es proposava que la "CCMA evolucioni el posicionament i arquitectura digital de la seva plataforma actual de continguts (TV3 a la carta) i impulsi la construcció d’una plataforma OTT en què tinguin cabuda tots els continguts audiovisuals en català, tant els propis de la CCMA o sobre els quals tingui drets".  Rosa Romà, presidenta de la CCMA, va negar a finals de setembre en la Comissió parlamentaria sobre l'ens que la direcció estés "matant" TV3 i Catalunya Ràdio. "Són marques que volem continuar mantenint", va defensar Romà, davant les crítiques de Junts. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!