La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, ha defensat aquest divendres que la direcció dels mitjans de comunicació públics "no estan matant TV3 i Catalunya Ràdio". "Són marques que volem continuar mantenint", ha dit Rosa Romà, a la sessió de control de la CCMA al Parlament de Catalunya. D'aquesta forma Romà ha respost als crítics, com ara Junts per Catalunya, que acusaven la Corporació de voler fer una substitució de marques. De fet, Romà ha insistit que la marca 3Cat ha substituït la de la CCMA i que va més enllà dels canals de distribució tradicionals. Per això, considera que la marca 3Cat "conviurà perfectament" amb TV3, Catalunya Ràdio i altres marques, com ara Super 3, EVA, Esport 3 o iCat

Dades d'èxit

De fet, Romà ha explicat les dades des del canvi de marques de 3/24 i Catalunya Informació a 3CatInfo i, després de més d'una setmana, gairebé un milió de dispositius ja han accedit als seus continguts digitals. Concretament, en una setmana s'han fet més d'1,5 milions de reproduccions de vídeo i àudio, així com han augmentat el 20% les reproduccions diàries de vídeos informatius. En aquesta línia, també un 36,3% de la població de Catalunya ha seguit continguts informatius de 3CatInfo a la televisió, mentre que fins a 190.000 dispositius únics han connectat amb els nous telenotícies i, alhora, a la televisió es registren 2,5 milions d'espectadors en total.

Les dades de la nova marca mostren un creixement, com ara els canals de les 24 hores. Concretament, 3CatInfo (tv) augmenta un 11% en dispositius únics respecte a la mitjana diària de 2025 i el 3CatInfo (ràdio) ho fa un 17%. Alhora, l'aplicació de 3CatInfo també creix de forma destacada amb un 23% més de dispositius diaris. Pel que fa a les xarxes socials, es registren 10,4 milions de reproduccions de vídeos amb l'objectiu d'apostar per la "verticalització" dels continguts. 

Autocrítica amb els mapes d'El Temps

Romà ha remarcat en seu parlamentària que la nova oferta informativa ha superat les auditories d'accessibilitat d'una empresa externa i de la mateixa Generalitat. "Segurament podem millorar i estem disposats a treballar per fer més accessible la informació", ha remarcat Romà, reivindicant la feina que també s'ha fet fins ara. 

Pel que fa a la polèmica sobre els mapes del temps, la presidenta de la CCMA ha explicat que recentment s'han millorat els mapes dels temps i els rètols. De fet, en aquesta línia també s'ha expressat el director de TV3, Sigfrid Gras, que ha indicat que s'han fet “correccions” en els mapes dels temps perquè "no han tingut èxit". “En general, estan molt ben rebuts, i amb això estem molt contents”, ha dit Gras sobre els nous informatius.

Davant la possibilitat d'impulsar un format híbrid televisiu i radiofònic, Romà ha remarcat que no es volen "precipitar".  “Abans es treballarà amb els empleats i es valorarà si s’implementa o no”, ha aclarit. La presidenta sí que ha dit que les redaccions d’informatius de la ràdio i la televisió públiques es “coordinen” millor per “sumar esforços”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!