L'empresari Alberto González Amador, parella de la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso, tracta d'evitar la reinserció de l'exfiscal general de l'Estat Álvaro García Ortiz en la carrera fiscal. La defensa de González Amador ha recorregut el decret pel qual l'actual fiscal general de l'Estat, Teresa Peramato, va acordar el reingrés de García Ortiz després de la condemna a inhabilitació que li va imposar el Tribunal Suprem per revelació de secrets en el cas del frau fiscal de González Amador. En l'escrit de la parella d'Ayuso, avançat per El Mundo, s'exigeix l'“anul·lació” de l'esmentada decisió de Peramato i una nova resolució en la qual “declari la incapacitat [de García Ortiz] per a l'exercici de funcions fiscals”. González Amador va exercir com a querellant i acusació particular en la causa penal que va condemnar García Ortiz.
La nova fiscal general de l'Estat, Teresa Peramato, de perfil progressista, va considerar, seguint el criteri de la Inspecció Fiscal, que no hi havia motius per expulsar de manera definitiva García Ortiz del seu exercici en la carrera fiscal. No obstant això, la defensa de González Amador al·lega que l'Estatut Orgànic del Ministeri Fiscal assenyala en l'article 46.2 que entre les causes de pèrdua del càrrec de fiscal i la prohibició de tornar a exercir s'hi inclou una condemna d'inhabilitació per a càrrecs públics. També sosté que l'article 32.4 del Reglament de la Fiscalia apunta de la mateixa manera que la pena d'inhabilitació per a càrrec públic i que García Ortiz només podria substituir l'expulsió del cos per una suspensió si la condemna fos inferior a sis mesos —el TS va inhabilitar l'exfiscal general de l'Estat durant dos anys.
Inhabilitat dos anys per revelació de secrets
Álvaro García Ortiz (Lumbrales, 1967) va ser nomenat fiscal general de l'Estat el 2022 pel govern socialista de Pedro Sánchez, i des d'aleshores ha viscut un setge des dels partits opositors, i el rebuig des de l'Associació de Fiscals (AF), entitat conservadora que domina la carrera, i enfrontada a l'Associació Progressista de Fiscals (APF), a la qual pertanyen García Ortiz i la seva antecessora Dolores Delgado.
García Ortiz va dimitir de fiscal general de l'Estat el 24 de novembre del 2025, quatre dies després que el Tribunal Suprem anunciés el fall del seu judici per revelació de secrets sense l'argumentació. Un fet insòlit que va ser criticat des de l'òrbita legal i des de la política. El TS va condemnar García Ortiz per revelació de secrets en sostenir que ell o “una persona del seu entorn” va difondre a un periodista un correu electrònic de l'advocat de la parella d'Isabel Díaz Ayuso —amb la confessió d'Alberto González Amador de ser autor de dos delictes fiscals— per desmentir una notícia falsa difosa pel cap de gabinet de la presidenta madrilenya, Miguel Ángel Rodríguez, que va admetre la bola en el judici. Malgrat la inhabilitació per dos anys, el TS no el va condemnar a presó ni a deixar d'exercir com a fiscal.
