Una inversió de 60 milions d'euros per a l'audiovisual català, aquesta és una de les propostes d'Òmnium Cultural pel futur del català que l’entitat presentarà al Pacte Nacional per la Llengua. No és l'única reclamació que ha inclòs l'entitat aquest dimarts en un comunicat. També exigeixen l'obertura d'un canal multiplataforma per joves i un nou Super3 a TV3. A més, Òmnium proposa fer efectiva l'obligatorietat d'acreditar el nivell C2 de català dels docents d'infantil, primària, secundària, batxillerat i formació professional i l’obligatorietat d’acreditar nivell C1 de català per a la resta de personal dels centres educatius. 

L'entitat encara ha posat sobre la taula dues propostes més per assegurar un futur saludable a la llengua catalana. Per una banda, es demana que el català sigui la llengua vehicular de totes les activitats extraescolars que impulsin les administracions  i que els monitors i monitores d’aquestes comptin amb el C1 de català. Per altra banda, reclama que s'ofereixin cursos als no catalanoparlants que treballin de cara al públic perquè totes les empreses puguin atendre en català i fer possible que les associacions de nouvinguts puguin participar del disseny de la política lingüística del país.

Aquestes propostes que ha destacat Òmnium neixen de la recol·lecció de la veu d'experts i de la ciutadania que s'ha fet a través de la tramitació de més de 500 propostes presentades a una web. Totes les propostes estan publicades i l'entitat ha elaborat un vídeo per exposar les cinc que ha destacat. 

El futur del Super3

Entre les demandes d'Òmnium s'inclou una que ha estat recurrent els darrers anys: la reobertura del canal Super3. La manca de consum de continguts en català per part dels més joves fa temps que preocupa. És en aquest context que el passat 17 de juny, la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà, va anunciar el projecte de reforma del Super3, el qual es preveu posar en marxa aquesta tardor. 

El nou Super3 s'adaptarà als temps actuals, és a dir, es planteja amb un enfocament transmèdia per combinar tant entreteniment com informació a través de diversos espais. El canal vol incloure un de vídeo i àudio a demanda i ser present a plataformes com ara YouTube i Spotify.