La presidenta de la CCMA, Rosa Romà, ha fet públic el projecte de reforma del Super3, que es preveu dur a terme aquesta tardor. L'objectiu de la remodelació és que el Super3 torni a ser una referència de continguts infantils en català. Així doncs, TV3 donarà un enfocament transmèdia al canal per combinar l'entreteniment i la informació, tot reforçant la comunitat de 'súpers'.

El canal infantil català vol incloure un servei de vídeo i àudio a demanda i ser present a plataformes com ara Youtube i Spotify. "Hem d'estar a prop de les tendències per connectar amb els nens i saber de quins continguts es parla als patis de les escoles", ha avançat la presidenta de la CCMA, Rosa Romà. Tot plegat es vol fer gràcies a triplicar el pressupost destinat al Super 3 de cara la tardor.

Segons dades facilitades per la CCMA, a Catalunya hi ha un milió d'infants menors de 14 anys. Però l'audiència diària del canal infantil està per sota dels 200.000. Es tracta d'una pèrdua progressiva d'espectadors que s'ha accelerat en els darrers anys. Romà ha afirmat que amb la remodelació del Super3 es vol ser la "referència" per a un públic "estratègic" enmig d'un canvi global d'hàbits de consum.

La CCMA vol rellançar la marca a partir de formats transmèdia basats en continguts informatius i formatius, però també d'entreteniment. En aquest sentit, la presidenta de la CCMA indica que cal adaptar els mitjans públics a un món audiovisual canviant. Per a Romà, el nou Super3 "no vol ser un Netflix" sinó una plataforma de "referència" perquè les famílies la tinguin "en consideració" al costat d'altres propostes audiovisuals.

Pel que fa a la partida pressupostària, Romà ha explicat que actualment la CCMA destina 5 milions d'euros als continguts infantils, però a la tardor s'incrementarà fins a més del doble. I a partir del primer any, la xifra ascendirà fins al triple de la partida actual.

Rellançar el Super3

Durant la comissió de control de la CCMA, Romà ha afirmat que l'audiència "no ho és tot" i, per això, es tenen en compte alguns continguts com 'Eufòria' per "estrènyer més el vincle amb el públic". Segons ella, aquest tipus de programa ha permès rejovenir l'audiència de la televisió pública. "Tenim diferents maneres de mesurar la qualitat", ha especificat la presidenta del consell de govern.

Finalment, sobre la producció que s'inclourà en el canal Super3, l'objectiu és apostar per la "diversitat, que és cohesió", amb continguts propis i externs. En aquest sentit, s'adquiriran sèries, però també se'n crearan de noves, algunes en coproducció, que recolliran els "interessos per l'actualitat". Alhora, segons Romà, l'estratègia d'apostar per la ràdio és, també, "fonamental".