La nova secretària d’Organització del PSOE, Rebeca Torró, ha quedat aquest divendres sota el focus mediàtic després que diversos mitjans, com el diari ABC, hagin revelat que durant la seva etapa a la Generalitat Valenciana va adjudicar diversos contractes públics a una de les empreses presumptament implicades en la trama de corrupció que ha precipitat la caiguda del seu antecessor, Santos Cerdán. Segons les informacions publicades, Torró —que va ser consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat durant el govern de Ximo Puig entre el maig del 2022 i el juliol del 2023— va concedir almenys dos projectes a Levantina, Ingeniería y Construcción SL, una firma vinculada a José Ruz, un dels investigats pel cas Cerdán que ha declarat aquest divendres al Tribunal Suprem.
El primer dels encàrrecs sota sospita es va adjudicar el 24 d’octubre del 2022 per un import d’1.106.304,04 euros a una unió temporal d’empreses (UTE) formada per Díez y Compañía SA i Levantina SL. El projecte, amb finançament europeu, consistia en la permeabilització ciclopeatonal de l’autovia CV-35 a l'altura del municipi valencià de Sant Antoni de Benaixeve, i va comptar amb una única altra oferta presentada, segons consta a la Plataforma de Contratación. Posteriorment, la mateixa UTE va rebre l’adjudicació de dues obres més: el 7 de novembre, per valor de 506.000 euros, per construir una passarel·la metàl·lica sobre la CV-35 a Llíria; i l’1 de desembre, per un import de 978.000 euros, per executar la infraestructura d’accés per a vianants i ciclistes al baixador de l’Omet, al municipi de Picassent.
El febrer del 2023, la conselleria encapçalada per Torró va tornar a adjudicar un nou contracte a Levantina SL, aquest cop en solitari i per un import de 578.376,02 euros. L’empresa es va imposar a l’única altra candidata que es va presentar al concurs per executar una estructura destinada a acollir els punts de venda de bitllets per als viatges a l’illa de Tabarca des del port de Santa Pola, a Alacant. El projecte incloïa també la creació d’un espai d’ombra per a les zones d’espera i la reurbanització de l’aparcament adjacent, segons ha informat l'ABC.
Durant els dos mandats de Ximo Puig al capdavant de la Generalitat Valenciana, entre el 2017 i el 2023, Levantina SL, actualment sota sospita judicial, va rebre una desena de contractes públics. Un d’aquests encàrrecs va ser gestionat per Torró, que en aquell moment tot just acabava d’assumir la conselleria. El projecte, adjudicat pocs dies abans que prengués possessió i formalitzat sota la seva responsabilitat, era el més elevat econòmicament dels que consten: 5,2 milions d’euros per a la construcció d’un pas inferior a Benidorm, destinat a la línia 9 del TRAM. El contracte havia estat iniciat pel seu antecessor, actual secretari d’Estat de Política Territorial.