Montblanc trenca relacions amb el govern espanyol pels presos polítics

El passat dimecres 28 de març el Ple de l'Ajuntament de Montblanc va aprovar per unanimitat una moció en defensa dels drets civils i polítics i per la llibertat dels presos i exiliats polítics.

Amb l'aprovació de l'esmentada moció, el consistori montblanquí exigeix "la posada en llibertat, de manera immediata, de les preses i presos polítics i el retorn dels exiliats polítics, i defensa la dignitat i la sobirania de les institucions catalanes i denuncia la intolerable situació de judicialització de la política que afecta a tota la societat civil, les institucions i els debats parlamentaris"

També insisteix en la defensa dels drets polítics de tots els diputats i diputades escollits de manera democràtica, així com dels representants de la societat civil i els membres del Govern, i denuncia la vulneració de drets civils, fonamentals i polítics que afecta a tota la ciutadania de Catalunya.

L'Ajuntament, a més, ha fet una crida a la mobilització "de forma pacífica" a tota la població de Catalunya, de l'Estat espanyol i també d'Europa.

Finalment, han acordat no assistir a cap acte on assisteixin càrrecs del govern de l'Estat espanyol ni tampoc convidarà a cap acte institucional a cap d'aquests càrrecs mentre no canviï la situació d'empresonament dels presos polítics.