El manual de comunicació de Vox ha sortit a la llum. En un dossier de 14 pàgines, la formació d'ultradreta detalla minuciosament com han d'actuar les delegacions provincials del partit a l'hora de comunicar-se amb amb la premsa i a les xarxes socials. Una de les controvertides mesures de Vox és vetar els mitjans no afins, segons ha avançat eldiario.es.

Concretament, aquesta mesura dicta que s'han de rebutjar les entrevistes a mitjans que no combreguin amb la ideologia del partit i no atendre aquells professionals que vulguin "fer una informació malintencionada", de fet la norma no acaba aquí i mana no respondre periodistes o altres partits sense el llum verd de la Vicesecretaria de Comunicació del partit.

En el mateix dossier, també es detalla que "mai hi ha l'obligació de concedir una entrevista o facilitar informació als mitjans de comunicació", però, a més, s'explicita que "si el mitjà de comunicació és poc afí s'ha de rebutjar" i que la informació sobre el partit l'ha de gestionar la pròpia formació i mai un mitjà de comunicació.

Alhora, la formació de també transmet a les seves filials que "si se sospita" que un mitjà "pot manipular" les seves paraules o confeccionar "informació malintencionada", sempre contra el partit, "s'ha de rebutjar qualsevol tipus de col·laboració".

Xarxes Socials

A nivell de xarxes socials, com podria ser un compte de Facebook o d'Instagram, la formació ordena posar-se en contacte amb la Vicesecretaria de comuniació per comunicar-li qui serà l'encarregat de gestionar aquell compte i el seu telèfon mòbil. A Twitter, però, s'hi inclouen també la obligació d'enviar la contrasenya i l'enllaç al perfil del compte.

En relació als missatges que es difonen a través d'aquests comptes provincials de la formació d'extrema dreta, el partit obligar a no posicionar-se sobre aquells "temes nacionals" dels quals el propi partit encara no s'ha posicionat i recomana "adaptar el seu discurs a cada província i municipi". En el dossier de comunicació hi posen un exemple molt clar: "si ens volem queixar de l'estat de l'asfaltat d'un carrer, el relacionem amb l'ús dels diners públics per a finalitats que no interessen als ciutadans del nostre municipi: subvencions a partits separatistes, a organitzacions feministes radicals".

La publicació d'aquest dossier de comunicació arriba dies després que Vox purgués de periodistes el grup de Whatsapp que el propi partit utilitza com a única font de comunicació amb la premsa. Alhora, també s'informa que aquest manual va ser distribuït al mes de gener, després de l'èxit electoral de la formació a Andalusia.