La jutgessa que investiga la causa de la DANA ha requerit a Maribel Vilaplana, la periodista que va dinar amb el president de la Generalitat, Carlos Mazón, al restaurant El Ventorro el 29 d’octubre de 2024, que aporti en la seva declaració del pròxim dilluns el tiquet de l’aparcament i qualsevol altre element que acrediti el període en què va estar amb ell el dia de la catàstrofe. La magistrada de Catarroja que instrueix la causa, Núria Ruiz, ha decidit requerir aquesta prova després que l'acusació particular que exerceix l’advocat Joaquín Esteve, que representa tres víctimes, la demanés. En una interlocutòria dictada aquest divendres, la jutgessa afirma: “Fins a quin moment la testimoni Sra. Vilaplana va acompanyar el president i, en conseqüència, fins a quin moment va poder estar present durant les trucades que es van mantenir entre el president i la investigada Salomé Pradas, converteix en útil la prova sol·licitada, l’obtenció del tiquet d’entrada i sortida del pàrquing”.
La periodista Maribel Vilaplana va dir que Carlos Mazón la va acompanyar fins al pàrquing on tenia el cotxe després del seu dinar a El Ventorro el 29 d’octubre de 2024, mentre es produïa la gran riuà que va inundar l'Horta Sud i en la qual van perdre la vida 229 persones. Aquesta versió va ser confirmada per fonts properes a Vilaplana i difereix d’una declaració prèvia de Mazón, que va assegurar haver-se acomiadat al restaurant per anar a peu al palau. Vilaplana ha indicat que el dinar va acabar entre les 18.30 i les 18.45 hores, i l’acompanyament fins al pàrquing on va aparcar el seu vehicle, a la Glorieta de València, va tenir lloc cap a les 19.00 hores, un fet que la jutgessa investiga per aclarir el temps que Mazón va romandre amb la periodista, ja que el pàrquing és a només dos minuts de distància.
Maribel Vilaplana ha de comparèixer el pròxim dilluns 3 de novembre davant la jutgessa per una declaració testifical, i ara haurà d'aportar aquest tiquet d'aparcament, "així com qualsevol element que corrobori documentalment el període en què la testimoni va romandre al costat del president de la Generalitat en aquesta data". La resolució de la magistrada, contra la qual es pot interposar recurs, demana els tiquets on consta l'entrada i la sortida de l'aparcament, i "ha d’estendre’s igualment a qualsevol altra prova, justificants de pagament del pàrquing, entre d’altres, que puguin documentar el moment inicial i especialment el final en què tots dos, la testimoni i el president, van estar junts durant la tarda del 29 d’octubre de 2024".
En aquest sentit, la jutgessa recorda la interlocutòria de l’Audiència Provincial en la qual es va ordenar citar Vilaplana com a testimoni: en l’anàlisi del procés de presa de decisions al Cecopi del dia 29 d’octubre i en l’anàlisi específica de l’enviament de l’alerta a la població, resulta pertinent l’estudi de les trucades que podrien haver-se creuat l’exconsellera Salomé Pradas i el president, "i si d’aquestes converses en va poder tenir coneixement la testimoni". Així mateix, recorda que en aquella resolució de l’Audiència s’indicava que Mazón "ostenta la condició de màxima autoritat de la Generalitat Valenciana" i que té atribuïdes per llei "funcions directives i de coordinació, de manera que pot impartir instruccions als membres del Consell".
La petició de l’advocat Joaquín Esteve es va produir després que la jutgessa acordés citar Vilaplana, el 3 de novembre, en qualitat de testimoni, pel seu dinar amb Mazón el dia de la DANA i després de saber-se recentment que el president va acompanyar Vilaplana, després del dinar, fins al seu aparcament, situat a la Glorieta de València. L'acusació particular va reclamar a la instructora que requerís el tiquet de l'aparcament bé a Vilaplana o a l'empresa de l'aparcament, en el cas que la periodista no el conservés, per determinar l'hora d'entrada i sortida del vehicle que havia aparcat abans del dinar a El Ventorro. Sobre aquesta sol·licitud de prova subsidiària, relativa a l’ofici a la mercantil Interparking Hispania, SA, la jutgessa ha acordat que es proveirà una vegada s’hagi rebut la declaració de la testimoni.
