Junts per Catalunya ha denunciat que el traspàsde Rodalies anunciat aquest dijous pel Govern de la Generalitat i el govern espanyol "no és en absolut immediat, ni integral, ni amb recursos, ni 100% català". "És una submissió a l'Estat espanyol", ha dit en una roda de premsa el diputat juntaire i responsable d'infraestructures del partit Salvador Vergés. Els juntaires consideren que aquest dijous ha quedat "constatat i demostrat" que el "traspàs no és real" perquè no liquida el deute de l'Estat amb la Generalitat de Catalunya que xifra de 51.000 milions d'euros i denuncia que la nova empresa Rodalies de Catalunya la Generalitat "només tingui" el 49,99% de participació. "La consellera Paneque ha dit que segurament els altres grups voldran posar aigua al vi, però és que ells ja la posen ella sola. Quan parlen d'una empresa mixta que tindrà el 49,99% de participació ja hi ha posat ella l'aigua i el vi", ha criticat Salvador Vergés, que també ha criticat Esquerra Republicana per "rebaixar les pretensions". 

El dirigent juntaire també ha denunciat el drama diari que viuen diàriament els usuaris de Rodalies, Regionals, alta velocitat i Avant i ho ha culpat a la manca d'inversió "crònica" de l'Estat espanyol. "Tristament, la qüestió dels trens de Renfe és de les poques qüestions que cal donar dades", ha criticat Vergés, que ha recordat que el 75% dels 51.000 milions d'euros dèficit fiscal recau en la qüestió ferroviària. Vergés ha culpat a PSOE i Partit Popular, però també al PSC, que ha recordat que ha presidit Renfe i ha estat al capdavant del Ministeri de Transports. 

Demana un traspàs amb Ferrocarrils i Ifercat

El dirigent de Junts defensa que el traspàs no ha de ser només de Rodalies, sinó que també els Regionals, els Avant i amb recursos. De fet, Vergés ha posat sobre la taula que sigui Ferrocarrils de la Generalitat qui s'encarregui de l'operadora del servei, mentre Ifercat sigui la propietària de les infraestructures. "Ferrocarrils és petit perquè mai s'ha pogut dimensionar adequadament. Ja la dimensionarem perquè puguin absorbir amb els diners que ens deu l'Estat espanyol", ha dit Vergés, que considera que la nova empresa Rodalies de Catalunya amb un capital inicial de 2 milions d'euros, serà una filial de Renfe. "Ens tracten com una regió espanyola", ha criticat Vergés, que assegura que en qualsevol traspàs d'empresa es poden mantenir les condicions dels treballadors. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!