Rosa Maria Perelló serà la nova alcaldessa de Tàrrega després de l'acord de Junts per Tàrrega i la CUP. Laia Recasens serà la nova primera tinent d'Alcaldia. Les dues formacions han tancat el pacte després de la qüestió de confiança plantejada pel govern en minoria d’ERC i PSC i la posterior moció de censura. L’objectiu de juntaires i cupaires, segons una nota de premsa conjunta que han fet pública ambdues formacions, és "desbloquejar la ciutat, garantir estabilitat institucional i treballar conjuntament fins al 2027". Junts gestionarà l'alcaldia, urbanisme, feminismes, acció social, comerç i gestió econòmica, i la CUP assumirà serveis municipals, transició energètica, habitatge, participació, cultura i la nova regidoria de Llengua.
Avui fem un pas important per al futur de Tàrrega.
— Junts per Tàrrega (@juntstarrega) March 3, 2026
El grup municipal de Junts per Tàrrega i la CUP hem arribat a un acord per formalitzar una moció de censura a l’actual govern.
És un acord basat en tres grans eixos de ciutat… pic.twitter.com/O7XIXgTEH0
Lideratge compartit
El pacte aposta per un lideratge compartit basat en la complementarietat i l’experiència, amb mecanismes de transparència i rendició de comptes oberts a la ciutadania. Entre les prioritats del nou executiu hi ha la millora de serveis públics, amb plans de manteniment i accessibilitat, acabament de l’enllumenat LED, mobilitat sostenible, ampliació del parc públic d’habitatge i rehabilitació de l’existent. També es reforçarà la proximitat amb la municipalització del Teatre Ateneu, una plataforma de comerç electrònic local i més espais de participació ciutadana i cultural. Junts i la CUP subratllen que, malgrat diferències ideològiques, l’objectiu comú és garantir estabilitat institucional i obrir una etapa de treball conjunt al servei de la ciutadania de Tàrrega.
La CUP havia format part del govern municipal del qual va decidir sortir el juliol passat, fa set mesos per "l'incompliment greu" d'ERC i PSC d'un dels acords centrals de govern signat el 2023, el de municipalitzar la gestió integral de l'aigua abans del 31 de desembre de 2025. En aquell moment la formació va explicar que la decisió havia estat presa "en el marc d'una assemblea oberta celebrada aquest dimarts" on, segons asseguraven, es va exposar la situació a la militància i es va valorar de manera col·lectiva la resposta política "davant d'aquesta vulneració política". La decisió va deixar el consistori de Tàrrega en minoria, amb tan sols 6 dels 17 regidors. Aquest dimarts finalment es fa efectiva l'aliança de Junts amb els anticapitalistes i acaben amb el govern d'ERC i PSC.