El vicepresident, Oriol Junqueras, ha tret ferro a la hipotètica marxa de la seu social d'empreses o bancs del territori català arran la possibilitat que dilluns el Parlament aprovi una declaració d'independència.
Junqueras responia així davant l'anunci que el consell d’administració del Banc Sabadell ha convocat una reunió extraordinària aquest dijous per analitzar el canvi de domicili.
En una entrevista a La Sexta, ha assegurat que "vaticinis d'aquest tipus s'han fet moltes vegades i de moment no han passat mai", i ha aconsellat no analitzar la realitat com si fóssim al segle XVIII i XIX, "perquè el món no és així".
"Estem en una economia oberta, vostè pot treballar amb un banc que tingui la seu social a Austràlia o la seu operativa als Estats Units o que tingui agències repartides per tot el món", ha explicat.
Des del Govern no s’amaguen les incerteses que envolten un procés d’aquesta mena i admeten que els mercats financers són els primers que reaccionen. En qualsevol cas, també puntualitzen que aquestes decisions, que es prenen en un primer moment, és possible que s'acabin revertint un cop la situació s’estabilitza.
La previsió del Departament d’Economia és que, en cas que s’aprovi la declaració d’independència, vagi acompanyada d’un desplegament normatiu que aporti confiança a la societat i als agents econòmics, entre els quals, el sector financer. L'objectiu serà donar continuïtat al marc normatiu europeu i dotar el país de les institucions de regulació i supervisió financera. De fet, des de l'executiu català es recorda que fa mesos que s'han desplegat els contactes amb agents econòmics i organitzacions internacionals.
D'altra banda, fonts del Departament d'Economia subratllen que “els dipòsits de qualsevol entitat financera present a Catalunya estan garantits”, atès que totes elles estan subjectes a la supervisió del BCE i tenen accés a la seva liquiditat.