"Sabies que des del mes de febrer, a un cau li costa gairebé el doble fer una excursió?". Aquest és algun dels exemples que es planteja el Consell de la Joventut de Barcelona, la plataforma que coordina i representa les principals entitats de joves de Barcelona.

La introducció del nou sistema tarifari de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) genera malestar entre aquest sector, que lamenta que l'alcaldessa Ada Colau no els escolti: "Convidem Colau i el seu equip de govern, així com la resta d'institucions metropolitanes, a llegir el nostre històric de demandes sobre mobilitat i els motius pels quals ens movem contra el nou sistema tarifari".

Aquest col·lectiu ha engegat la campanya 'Ens Movem' i, entre d'altres, assenyala el que considera que són greus mancances i diferències socials que no s'ajusten al sistema actual. Entre d'altres, recorden que mentre la llei catalana defineix la joventut com aquells que tenen entre 18 i 29 anys, amb la nova T-Jove s'exclouen tots els qui han complert els 25 anys, i per això manifesten: "Ens movem amb la mateixa precarietat".

També demanen que la T-16 s'ampliï fins a la majoria d'edat perquè els joves que vulguin estudiar, treballar i fer barri puguin gaudir dels mateixos drets. Com a propostes, plantegen crear una T-Grupal que tingui en compte l'associacionisme: "Col·laborar conjuntament per veure com el transport públic pot respondre a les nostres necessitats". I també demanen una taula de treball per ser escoltats. 

Amb un joc de paraules, defineixen el nou sistema de Colau de "ruïna, estafa" i també diuen que amb les noves targetes no queda més remei que "fotre's". Les diferències amb el sistema tarifari anterior que posen en relleu són: l'antiga T-70/30 costava 183,70 euros. Ara, amb les mateixes sis zones, la nova T-grup puja als 335,30€. Un increment que suposa per a ells "doblar la despesa en educació, lleure, associacions i altres col·lectius que es desplacen en grup".

D'altres entitats, com l'Associació d'Estudiants Progressistes, recorden que si es vol incentivar una mobilitat sostenible i baixar les emissions, s'ha de posar un transport que "no sigui prohibitiu i situï en el centre les necessitats de la població". També consideren prioritari que les millores s'instal·lin al més aviat possible dins el calendari acadèmic.

Una multitud d'esplais, casals, jovent de partits polítics i associacions ja s'han sumat a aquesta denúncia pública.