La ministra de Drets Socials i líder de Podemos, Ione Belarra, ha enviat aquest dimecres una carta a les bases de la seva formació per demanar suport i col·laboració econòmica per a la televisió fundada per Pablo Iglesias, Canal Red. En aquesta missiva, Belarra es mostra orgullosa d'encapçalar un partit amb la militància amb "més educació mediàtica" i argumenta que sense "contrapoders" al camp mediàtic és "impossible que les transformacions al país tinguin lloc i es consolidin". "Sé que t'indigna comprovar cada dia, quan veus la televisió o escoltes la ràdio, que la pluralitat electoral del nostre país contrasta amb l'aclaparador domini mediàtic de la dreta i la ultradreta, només compensat per una progressia que mai no ha deixat de mostrar gran hostilitat cap a nosaltres", continua la líder de Podemos, que també subratlla que "no hi ha hagut mai res com Canal Red a Espanya". "Crec que no t'he de dir res més, companya. Dona suport a Canal Red!", conclou la carta. 

Així, Ione Belarra ha fet una crida per ajudar al seu excompany de partit per tirar endavant el seu projecte televisiu. "No hi ha hagut mai res com Canal Red a Espanya, una televisió compromesa amb un periodisme digne, plural i, per fi, d'esquerres", defensa en la carta, on també apunta que tot el que estan aconseguint Iglesias i el seu equip és gràcies al suport econòmic de gent com la que milita a Podemos. En aquesta línia, subratlla que "necessiten més suport per continuar creixent", amb una petició a les bases de col·laborar-hi. 

Canal Red, a la TDT

La secretària general de Podemos ha recordat que fa un any ja va demanar als seus simpatitzants suport per a Pablo Iglesias, en la mesura del possible, quan va llançar el pòdcast 'La Base', i que també ho ha fet per altres projectes periodístics digitals. Ara, en aquesta missiva, ho ha tornat a fer, elogiant la feina feta per l'exvicepresident amb la televisió Canal Red, que acaba d'entrar a la TDT. De fet, en conèixer que el canal es podria veure per la TDT, Belarra també va fer una piulada on demanava fer-se soci del canal d'Iglesias. "Això sí que és una bona notícia per començar la setmana. Molta sort Pablo Iglesias i Canal Red. Fes-te soci i dona'ls suport!", va escriure la ministra de Drets Socials

Iglesias i la seva campanya de micromecenatge

De fet, Pablo Iglesias també va demanar diners als seus seguidors per obrir aquesta televisió. "Estem preparant el llançament, molt aviat, d'un nou canal audiovisual del segle XXI, un canal de televisió per internet: Canal R(e)D. I per fer-ho necessitem la vostra ajuda", va exposar en un vídeo a les xarxes socials. Iglesias va engegar així una campanya per recollir micromecenatge a través de la plataforma Goteo, on va demanar un mínim de 100.000 euros per tirar endavant el projecte. A banda d'aquestes ajudes, l'exlíder de Podemos també va subratllar que buscaria "aliances i recursos privats". "Però sabem que tractant-se de nosaltres, això no serà suficient. La mida, la força, la independència i l'abast d'aquest projecte dependran de tu, del que pugueu aportar vosaltres", va defensar.