A una setmana de començar la campanya electoral de les eleccions municipals 2023, la formació d’Ada Colau, Barcelona en Comú, ha donat a conèixer el seu programa electoral que destaca, principalment, pel seu caràcter continuista, ja que bàsicament desenvolupa l’obra de govern actual i inclou molts objectius que ja estan en marxa o projectats per a un futur immediat. Així, en aspectes com el de la mobilitat, no s’inclouen gaires novetats respecte a l’actuació actual, amb eixos centrats en la reducció del vehicle privat, la implantació d’un peatge urbà, l’ampliació de les superilles i la creació de nous carrils bicicleta, mentre que en altres aspectes, BComú fa propostes per reduir el turisme.

🗓️ Calendari de les eleccions municipals 2023 a Catalunya

🟡 Candidats a les eleccions municipals 2023 a Barcelona

Sota el títol de ‘Barcelona futura’, el programa s’obre amb una declaració d’intencions de l’actual alcaldessa i aspirant a revalidar el càrrec per tercera vegada, Ada Colau, que apunta que en les eleccions del 28 de maig, el votant haurà de decidir “si seguim avançant en les polítiques transformadores que estem fent a Barcelona o retrocedim cap a models del passat”, tot i que les polítiques transformadores a les que fa esment suposen la continuïtat del model implementat des del 2015. Amb un to plenament electoral, l’alcaldable dels comuns apunta també que durant els vuit anys que ha governat, “les resistències han estat fins i tot més agressives del que esperàvem, i s’han manifestat a través de campanyes de desprestigi i de querelles en una estratègia de lawfare”.

Continua la guerra al cotxe privat

Sigui com sigui, en les 159 pàgines del programa electoral es desgranen propostes com la de “reduir la circulació de vehicles motoritzats privats per protegir la salut i millorar el funcionament del transport públic en superfície”, assenyalant que, “segons els experts”, cal “reduir un 30% la circulació de vehicles per protegir la salut i millorar el funcionament del transport públic en superfície, guanyant més espai de carrer, avui dedicat al cotxe, per circular o aparcar”, per això proposa consensuar amb la resta d’administracions una “taxa de congestió” -una manera de dir peatge urbà- que gravaria la circulació per Barcelona a partir de criteris de renda.

 

 

Altres aspectes del programa són la continuació del model superilla, amb objectius com “completar el desplegament d’un de cada tres eixos verds de la trama Cerdà per assolir la transformació sistèmica necessària” i “seguir desplegant el programa Superilla Barcelona a tota la ciutat”. A més, també es defensa la connexió de les dues xarxes de tramvia per la Diagonal a més “d’estudiar l’extensió de la xarxa de tramvies pel litoral, entre el Maresme i el Garraf, i pel Llobregat, fins a l’intercanviador de Quatre Camins”. Pel que fa al turisme, proposa “posar límits i mitigar-ne els impactes negatius”.