El ministre de Transports, Óscar Puente, ha confirmat aquest divendres que les obres d'ampliació del Prat s'endarreriran i ha assumit que el calendari previst fins ara s'haurà de refer després de l'acord al qual ha arribat el govern espanyol amb Podemos el passat 8 d'octubre per tal d'aprovar la Llei de Mobilitat Sostenible. Puente ha admès que hi haurà aquest retard en un missatge a X on ha dit que, a causa de l'acord amb Podemos, s'ha de fer "un informe vinculant d'emissions abans d'iniciar les obres d'ampliació de l'aeroport del Prat". Això, afegeix el ministre, implica l'exclusió del projecte DORA III, "retardant-lo fins a almenys el 2032". La nova data que exposa Puente contrasta amb allò que ha mantingut fins ara el Govern que, fins i tot el dia que es va fer públic l'acord amb Podemos, va assegurar que se seguiria el mateix calendari pel que fa a l'ampliació de l'aeroport català.
A propósito del aeropuerto de El Prat, el acuerdo al que llegué con Podemos es importante porque exige un informe vinculante de reducción de emisiones antes de iniciar las obras y confirma que el proyecto no se incluirá en el DORA III, por lo que las obras de ampliación, no…
— Óscar Puente (@oscar_puente_) October 24, 2025
Quan el passat 8 d'octubre es va anunciar l'acord amb Podemos, que va defensar que havia aconseguit aturar les obres del Prat fins al 2031, el Govern va sortir a desmentir-ho, assenyalant que el calendari de l'ampliació i la inversió prevista es mantenien intactes. “El compromís d’ampliació continua intacte. La inversió continua intacte. El calendari continua intacte. Sempre amb el màxim rigor ambiental”, va expressar a X el conseller de la Presidència, Albert Dalmau.
L’ampliació de l’aeroport de Barcelona-El Prat continua intacta.
— Albert Dalmau Miranda (@AlbertDalmau) October 8, 2025
Desbloquejar la seva ampliació ha estat una prioritat del Govern per posar el país en marxa.
El compromís d’ampliació continua intacte. La inversió continua intacta. El calendari continua intacte. Sempre amb el…
La darrera previsió del calendari, segons el Govern
Segons l’acord validat a la Comissió tècnica per a la millora i modernització de l’aeroport, el full de ruta estableix que primer s’ha d’elaborar el nou Pla Director de l’aeroport i el corresponent procediment d’Avaluació Ambiental Estratègica. Un cop superada aquesta fase, es procedirà a la redacció tècnica, arquitectònica i d’enginyeria del projecte i a la Declaració d’Impacte Ambiental de les diferents parts que el configuren. La previsió és aprovar el Pla Director l’any 2028, iniciar l’execució de les obres el 2030 i tenir-les finalitzades l’any 2033, sempre que la tramitació avanci segons el calendari previst.