El ministre de Consum, Alberto Garzón, ha anunciat el seu interès en regular la publicitat de les cases d'apostes, tant en televisió com en altres suports, ja que considera que actualment no hi ha cap tipus de limitació a aquests continguts.

"El tema de la publicitat és un caos. És la llei de la selva", ha assegurat Garzón en una entrevista en 'El Objetivo' de La Sexta, recollida per Europa Press. En aquest sentit, el ministre ha xifrat en 300 milions d'euros els diners destinats a aquests anuncis, que "atreuen molta gent i poden comportar a crear problemes extrems com la ludopatia". "És un problema de salut pública en què hem d'intervenir", ha explicat.

D'aquesta manera, el coordinador federal d'Izquierda Unida ha anunciat que donaran a conèixer les primeres mesures específiques sobre consum i joc "en dos o tres setmanes".

Així, Garzón ha apuntat que parlarà amb tots, i també amb les operadores i empreses de les cases d'apostes que "puguin estar d'acord amb un marc regulatori". "No seran mesures que s'adoptin de forma unilateral", ha puntualitzat.

Malgrat que part de les competències del joc estan derivades a les comunitats autònomes, el titular de Consum ha explicat que "es pot fer molt" i que treballarà amb les autonomies per resoldre "un problema que afecta als barris populars i la classe treballadora". "Hi ha llacunes i hi ha mecanismes per coordinar", ha asseverat.

Sobre mesures per reduir el consum del 'menjar ràpid', Garzón ha assenyalat que s'ha fixat en l'etiquetatge d'altres països "per saber si el que consumis perjudica a la salut". "L'obesitat i acabar amb el consum de plàstic són altres de les línies que explorarem", ha detallat el ministre, que també ha afegit que es coordinarà en aquest sentit amb Sanitat i Transició Ecològica.