TV3 és en el punt de mira dels mitjans espanyolistes. Des de l'inici del procés sobiranista se n'ha qüestionat la neutralitat, objectivitat i pluralitat i se l'ha presentat com atiador de la confrontació. Avui, el diari ABC va més enllà i demana al govern espanyol que intervingui en la televisió pública catalana en virtud de l'aplicació de l'article 155. La portada és ben clara: "TV3 sigue como altavoz de la manipulación independentista", "ajena al 155", es pot llegir més avall.

abc portada

 

TV3 promou el discurs de l'odi

En la seva editorial, l'ABC es pregunta perquè el 155 no s'aplica amb contundència a TV3, si hi ha motius per fer-ho: "L'absència absoluta de neutralitat a TV3, la seva adhesió sectària al projecte separatista, el maltractament informatiu als partits i líders no nacionalistes i la repetició de les pitjors consignes contra la Justícia i els seus jutges són motius suficients perquè el Govern es replantegi la seva actitud davant la radiotelevisió catalana". En el mateix text s'assegura que els missatges que es difonen a través de la televisió pública catalana són "agressius, perfectament qualificables com "discurs de l'odi", és la major degradació possible d'un mitjà públic de comunicació". "A Catalunya no hi haurà normalitat democràtica mentre la seva televisió i la seva ràdio públiques siguin plataformes del sectarisme nacionalista", sentencia.

24 hores seguint "l'illot secessionista"

El rotatiu espanyolista dedica dues pàgines a desgranar com és el dia a dia a la televisió pública catalana que qualifica de "poderós illot secessionista" en una Generalitat "intervinguda pel Govern d'Espanya". Per l'ABC la jornada comença amb "l'estrella de l'independentisme radiofònic, Mònica Terribas" entrevistant les dones de quatre dels presos polítics, Joaquim Forn, Jordi Turull, Josep Rull i Raül Romeva; segueix amb TV3 connectant en directe amb els talls de carretera convocats pels Comitès en Defensa de la República (CDR) i "esmerçant-se en presentar-los" com a grups "pacífics", "es descriu un ambient més propi d'un dia de camp que d'un dia de rebel·lia independentista que impedeix la lliure circulació per les carreters d'una part d'Espanya", explica. 

Tot seguit, es repassen les connexions amb Escòcia per explicar la situació de la consellera Clara Ponsatí, i es posa èmfasi en el programa "Tot es mou", que acaba amb la intervenció de Pilar Rahola a qui acusa de difondre una "guia pràctica d'acció" secessionista: "aprofita la seva intervenció per insistir en com s'han d'organitzar els grups secessionistes que s'estan mobilitzant a peu de carrer i a les carreteres, com han de fer-ho per no perjudicar la imatge de l'independentisme i ser el més eficaços possibles per a la causa secessionista", explica. 

Pel diari ABC el dia acaba a la tertúlia 3/24, on es convida a la professora de dret Neus Torbisco, de qui la publicació diu que "treballa per a Puigdemont intentant convèncer les Nacions Unides que ell és víctima d'un règim que vulnera els drets humans" i denuncia que es pot "esplaiar còmodament (...) sense crítica ni contrapunt al seu discurs".

TV3, xifres de rècord

La portada de l'ABC es publica el mateix dia que hem sabut que TV3 ha registrat unes xifres d'audiència rècords. La televisió pública catalana assegura que és la millor arrencada de l'any dels últims 6 anys. 

grafic audiències tv3

Font: TV3

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat