Pablo Casado està molt crescut. Tant ell com a líder com el seu partit a les enquestes, que coincideixen en la remuntada del PP. És per això que, en el tancament de la seva campanya aquest divendres, el candidat ha interpel·lat els votants de tots els partits, des del PSOE desencantat fins a Vox, a "unir el seu vot" aquest diumenge. “Estem ja en empat tècnic, podem guanyar les eleccions”, ha arribat a dir des de la plaça de toros de Las Ventas. “Cal unir el vot, no el podem fragmentar”, ha insistit, conscient del que va passar el passat 28 d’abril.
Des de Madrid, Pablo Casado ha començat interpel·lant els seus antics votants que se n’han anat a Ciutadans o Vox, “partits que respecto”. Els ha reclamat que “davant la gravetat de la situació” l’han de votar: “Necessitem el seu suport per a fer fora Sánchez, per a blindar la unitat nacional, per a les pensions, l’educació i la sanitat”. Ha recordat que “si fem com abril tindrem el mateix que l’abril”.
En aquest sentit, el president del PP ha insistit en la necessitat d’unir el vot. Ha deixat clar que després, “si cal pactar abaixar els impostos amb Vox”, ja ho faran a les Corts. El mateix si cal fer un pacte d’educació amb Ciutadans. I ha fet un símil taurí, aprofitant l’auditori: “Quan cal donar una orella a un torero, tota la plaça ha d’unirse. O crisi o Partit Popular. O divisió territorial o Partit Popular”.
Però no s’ha quedat aquí, sinó que també s’ha dirigit als votants desencantats amb el projecte del PSOE de Pedro Sánchez. “Apel·lo a aquells socialistes de bona fe, que volen viure en una nació unida, preocupats per la sanitat i les pensions; aquell votant socialista que ens va votar massivament el 2000 i el 2011”, ha assegurat Pablo Casado. Els ha demanat el “vot prestat” per desallotjar Sánchez de la Moncloa.
El dirigent conservador ha recordat com va preguntar-li durant el debat quantes nacions hi havia a Espanya. “No em va contestar. No mereix governar Espanya qui no creu ni tan sols en la seva existència com a nació”, ha rebatut. De la mateixa manera, ha assegurat que no va respondre si “tornaria a pactar amb partits recentment condemnats per sedició”. Ho ha atribuït que “està disposat a tornar a pactar-hi”.
"Nou cop dels CDR i Puigdemont"
L’acte ha començat amb un vídeo. Primer, la paraula “seny”. Després, imatges de la Barcelona olímpica, que immediatament han passat a imatges de les barricades a la capital catalana. S’ha reivindicat com el candidat que vol i pot “posar ordre a Catalunya”, una cosa que ha denunciat que no està fent Pedro Sánchez.
“El president en funcions taca la Fiscalia i a sobre no fa res per a aturar un altre cop contra la legalitat que segons l’Audiència Nacional s’estava preparant ja amb els CDR i Puigdemont”, ha denunciat Pablo Casado. I ha advertit: “És urgent el que està passant a Catalunya, el que passarà demà i passat amb Tsunami, l’ANC, Òmnium Cultural, els CDR dient que s’ha d’anar a centenars de col·legis per evitar que els catalans votin en llibertat”.
Record pel fiscal Maza
Pablo Casado també ha tingut un record pel fiscal José Manuel Maza, el fill del qual és membre del PP. “Hem vist com Sánchez ha fardat de controlar la Fiscalia”, ha carregat el candidat popular. “El teu pare va ser el que va fer que el procés arribés al Suprem. El teu pare va ser reprovat per les Corts per culpa del PSOE i Cs”, ha afegit. “Al fiscal Maza el govern no li donava instruccions; el que va fer va ser complir la seva obligació. Gràcies a ell s’ha desarticulat tot el pla de la independència de Catalunya”, ha reivindicat.