Què passarà a les eleccions municipals a Sant Boi de Llobregat? El periodista Joan Pau Inarejos ens ho explica. 

Com és Sant Boi de Llobregat?

Sant Boi de Llobregat és un municipi del Baix Llobregat, a la riba dreta del riu, just en el punt on comença el delta. Durant molts segles Sant Boi ha estat un municipi agrícola i tot i que ara el pes del camp és molt petit respecte al total de l'activitat econòmica, encara produeix productes de renom, com les carxofes. La ubicació de l'hospital psiquiàtric a mitjans del segle XIX va marcar força la personalitat de Sant Boi. A principis del segle XX van començar a instal·lar-s'hi algunes empreses tèxtils començant el procés d'industrialització. En la dècada dels quaranta del segle passat, Sant Boi tenia uns deu mil habitants, una població que es va mantenir estable fins a principis dels seixanta, quan la ciutat va començar a acollir molts dels immigrants que venien a treballar a Catalunya. Ara supera els 82.000 habitants, la població més important del marge dret del riu. La crisi del sector tèxtil dels vuitanta s'ha anat superant, amb un increment del pes del sector terciari, sobretot en el sector del comerç, amb la instal·lació del primer hipermercat de Catalunya i, darrerament, de grans centres comercials. L'atur a Sant Boi es troba a tocar de la mitjana catalana. Sant Boi té un teixit associatiu molt important i una vocació esportiva centrada en un esport, el rugby. 

Què va passar a les eleccions del 2015?

El PSC va guanyar les eleccions amb deu regidors, seguit d'Iniciativa amb quatre. A Sant Boi hi ha un pacte entre PSC i Inciativa, que va situar com alcaldessa Lluïsa Moret. La legislatura ha estat relativament plàcida i s'han reprès alguns projectes urbanístics que havien quedat aparcats en els anys de crisi. 

Previsions

Lluïsa Moret es torna a presentar com a cap de llista del PSC. En el camp de l'esquerra s'ha produït una certa fragmentació, amb la presentació d'una candidatura de Podem i EUiA per separat de la dels Comuns. 

Debats de campanya

Dos eixos poden marcar la propera legislatura, la de la construcció de les infraestructures viàries per superar la congestió circulatòria i la redefinició urbanística, amb la construcció de nous barris.