Les eleccions basques se celebraran el 25 de setembre

Les eleccions autonòmiques basques se celebraran el proper 25 de setembre. Per tant, el decret de convocatòria dels comicis es dictarà dilluns vinent, 1 d'agost, i l'endemà, dimarts, es publicarà al Butlletí Oficial del País Basc (BOPV).

El lehendakari, Iñigo Urkullu, ha comparegut a les 14.30 hores en Lehendakaritza davant dels mitjans de comunicació per anunciar la data dels comicis, després d'haver reunit de manera extraordinària el Consell de Govern a les 13.30 hores.

Davant de la situació d'incertesa creada en l'àmbit estatal, en no poder formar-se Govern de moment i en no descartar-se la possibilitat de celebrar unes terceres eleccions generals, Urkullu ha decidit avançar la cita electoral a Euskadi al 25 de setembre perquè el debat dels comicis bascos sigui vegi el menys influït possible per la inestabilitat i una eventual campanya a l'Estat.