Els degans de facultats d’educació consideren com un atac als mestres parlar d'adoctrinament

La Conferència de Degans d'Educació de Catalunya ha condemnat "de forma contundent" l'atac que, segons la seva opinió, pateix el col·lectiu de mestres de Catalunya "en acusar-los d'adoctrinar ideològicament els alumnes a les escoles".

Els degans d'educació de les universitats catalanes han emès avui un comunicat en el qual asseguren que "els atacs en relació amb la tasca pedagògica que s'està realitzant a les nostres escoles" s'estan abocant amb "finalitat clarament política i partidista i pretenen danyar el bon treball desenvolupat fins ara".

Segons els degans, el sistema educatiu a Catalunya ha estat capaç d'aconseguir les últimes dècades un alt nivell d'integració i cohesió social, a partir de la diversitat lingüística i cultural.

Signen el comunicat els degans de les facultats d'educació de la Universitat Rovira i Virgili, Universitat de Barcelona, Universitat de Vic, Universitat Internacional de Catalunya, Universitat de Lleida, Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Girona, Universitat Abad Oliva i Universitat Ramon Llull-Blanquerna.