Segons la CUP, el bloqueig dels comptes de la Generalitat per part de l'Estat espanyol no es podria produir sense la "col·laboració necessària" d'algunes entitats financeres. És per això que els anticapitalistes han instat el govern català a trencar contractes amb aquests bancs si es confirma que és així. “No pot ser que la Generalitat faciliti que s’enriqueixin“ aquests bancs, ha assegurat la diputada Eulàlia Reguant en declaracions als periodistes.
El bloqueig de l’Estat espanyol és “la constatació clara que, sense independència, és impossible la sobirania plena”, ha defensat Eulàlia Reguant. Malgrat que ha considerat que el FLA “ja era una intervenció”, la parlamentària anticapitalista ha criticat que la nova ordre “mostra la veritable cara d’un Estat espanyol controlador i demofòbic, que en cap cas treballa per l’autonomia ni l’autogovern”.
Per fer aquest bloqueig, ha sostingut Reguant, “l’Estat ha necessitat i necessita de la complicitat de les entitats financeres”. Ha assenyalat concretament La Caixa i BBVA, “les entitats amb què treballa la Generalitat”. En aquest sentit, la diputada ha afirmat que, “si això es confirma, i en els pròxims dies veiem com certs pagaments es retarden o són denegats”, la Generalitat hauria de començar a suspendre els principals contractes que té amb aquestes entitats, com ara la T-Mobilitat o la compra de terrenys per Barcelona World.
“Aquest tipus d’actuacions haurien de ser suspeses o posposades immediatament”, ha defensat la diputada cupaire. També ha animat els ciutadans a “replantejar-se” la seva relació amb aquestes entitats i a explorar-ne d'altres.