La darrera ocurrència sobre l'aeroport de Barcelona sembla destinada a tenir un recorregut curt. Aquest cap de setmana va saber-se que una consultora privada havia fet arribar al Govern una proposta per ampliar la infraestructura amb una pista sobre el mar, segons va avançar La Vanguardia. Aquesta proposta consisteix a construir una nova pista mar endins, sobre una plataforma que es construiria a una milla de la costa, tindria 3.400 metres i costaria uns 2.100 milions d'euros. Des del Govern afirmen que s'han d'estudiar totes les propostes i que és positiu que hi hagi experts treballant en aquest tema. Però tant des del PSC com dels comuns s'ha donat un cop de porta a la idea.

Ja ho va fer Salvador Illa, qui ha estat el màxim defensor polític d'engrandir l'aeroport barceloní i va aconseguir el compromís d'ERC en els pressupostos. El primer secretari del PSC va posar en dubte aquest dissabte que construir una nova pista sobre el mar sigui una idea adequada. "Una primera impressió, sense ser jo expert en aquesta matèria, és que sembla que, des d'un punt de vista mediambiental, construir una pista nova enmig del mar no és la millor de les opcions, però ho estudiarem", va dir, afirmant que era més sensat apostar per ampliar una pista ja existent. I aquest dilluns, en roda de premsa, la portaveu del partit Èlia Tortolero ha apuntat en la mateixa direcció assenyalant que la proposta té "un inconvenient" des del punt de vista mediambiental que no tenen altres iniciatives, si bé també ha assegurat que els socialistes estan disposats a "escoltar totes les propostes i abordar-les en una comissió d'estudi".

Des dels comuns, la proposta d’ampliació sobre el mar s’ha rebutjat amb encara més determinació. El portaveu Joan Mena ha recordat que el seu espai polític no es planteja engrandir l’aeroport de Barcelona, encara que comportés no tocar “ni un bri de naturalesa” perquè seria afavorir un model turístic “insostenible”. Però en aquest cas, la construcció d’una pista sobre el mar tampoc compleix ni els requisits econòmics ni mediambientals, per la qual cosa ha demanat al Govern que la descarti, reivindicant també el posicionament d’oposició que ha vingut des de l’Ajuntament de Barcelona i d’El Prat de Llobregat, pilotat pels comuns.

L’ampliació de l’aeroport és la via més ràpida que té el Govern per ser recordat com el Govern dels macroprojectes fracassats”, ha sentenciat. “Que s’escolti més gent del Delta de l’Ebre que a la patronal de Foment”. Repetint el missatge de David Cid aquest cap de setmana, Mena ha acusat els promotors de la proposta de voler convertir Catalunya “en el Qatar d’Europa”. L’executiu, en canvi, hauria d’apostar per potenciar un sistema de mobilitat basat en els trens, per la qual cosa ha demanat que comenci a estudiar-se “de debò” el full de ruta sobre la necessària transició ecològica.