Fins a les 7 del matí d'aquest divendres, el doble terratrèmol de Veneçuela ha deixat ja 235 morts, 4.300 ferits i milers de desapareguts, entre els quals 68 ciutadans espanyols. Tothom està en xoc per la catàstrofe natural al Carib, amb la por que els morts es comptin per milers. En aquest 26 de juny, commoció a les portades per Veneçuela.
La Vanguardia obre amb una imatge d'una dona passant per davant d'un edifici destruït a La Guaira, i diu: "Un doble terratrèmol deixa un rastre de mort i devastació a Veneçuela". "Els equips de rescat temen que les víctimes dels sismes, de magnitud 7,2 i 7,5, superi amb escreix la xifra oficial de 188 morts", afegeix. En clau política, la notícia és que "PP, Vox i Junts demanen la dimissió de Sánchez o una qüestió de confiança", en l'últim ple del curs al Congrés.
Junts, el PP i Vox
El Periódico porta una foto de les tasques de rescat en una localitat pròxima a Caracas, per il·lustrar que "Dos terratrèmols sacsegen Veneçuela". "Els sismes, de 7,2 i 7,5 graus, deixen almenys 188 morts i milers de persones desaparegudes, entre elles 68 d'espanyoles", agrega. Per sobre, prefereix destacar que "Bellvitge lidera un estudi de 390 malalties rares", i reserva l'espai de sota per explicar que "El Congrés exigeix a Sánchez una qüestió de confiança amb els vots del PP, Vox i Junts".
"Catàstrofe a Veneçuela", diu l'Ara, amb la imatge d'un edifici deformat pels terratrèmols. En el subtítol, parla del "Balanç provisional: gairebé 200 morts i milers de desapareguts, entre els quals 68 espanyols". L'altra notícia destacada és la mateixa que en les portades anteriors, que "Junts, el PP i Vox coten que Sánchez se sotmeti a una qüestió de confiança". A més, diu que "El partit d'Abascal ja prepara el terreny per qüestionar els futurs resultats electorals". I un titular més, en clau catalana: "El C2 de català per als nous docents, un altre cop posposat". Per la seva banda, El Punt Avui s'oblida de Veneçuela i diu que "Junts colla Sánchez" en la crònica del dia: "ERC no li segueix el joc al Congrés, mentre hi ha 51 morts per l'onada de calor".
El chavisme, en el punt de mira
Des de Madrid, El País obre així: "Devastació a Veneçuela", amb una foto d'edificis absolutament ensorrats a La Guaira. "El balanç inicial parla d'almenys dos centenars de morts, però es tem que la xifra creixi molt més. Dos espanyols han mort i altres 80 romanien desapareguts, segons el Ministeri d'Exteriors", agrega. I ja comença amb la lectura política de la tragèdia: "La catàstrofe posa a prova la capacitat de gestió del govern de Delcy Rodríguez". Per sota, que "PP, Vox i Junts aproven en el Congrés demanar la dimissió de Sánchez".
El Mundo porta la imatge d'un cos entre les runes d'un edifici de La Guaira, i obre amb unes declaracions molt dures: "'Rescatem la gent amb les ungles. Aquí no ha arribat ningú'". "Desesperació entre els veïns que busquen cossos en un mar de runes davant de la incapacitat de l'Estat", continua. Sobre la política espanyola, el titular és que "El Congrés que va fer Sánchez president vota que plegui". Per la seva banda, l'ABC és contundent: "Veneçuela es trenca", amb la foto del trasllat d'una víctima. "Edificis col·lapsats, infraestructures destruïdes, milers de persones sense llar i una xifra de morts que ningú s'atreveix a calcular després d'un 'doblet sísmic' que va devastar Caracas i La Guaira", afegeix, per sobre dos articles signats per la líder opositora veneçolana, María Corina Machado, i el president electe del país, Edmundo González Urrutia. Finalment, La Razón obre així: "Dos forts terratrèmols sacsegen Veneçuela", amb la mateixa imatge que La Vanguardia. "Delcy Rodríguez declara l'estat d'emergència en mig de les lentes tasques de rescat", agrega. Per sota, un títol que fa por: "El Servei Geològic dels EUA preveu entre 10.000 i 100.000 morts". Pel que fa a l'actualitat política, la notícia del dia: "La majoria del Congrés dels Diputats exigeix al president que dimiteixi ja".







