Ciutadans, PSC, comuns i PP proposen la creació d'una comissió d'estudi al Parlament sobre la reconstrucció i reactivació social que ha de seguir a la crisi sanitària del coronavirus.
En la proposta registrada a la cambra catalana, aquests grups detallen que l'objecte de l'esmentada comissió ha de ser la definició de polítiques i modificacions legislatives necessàries per afrontar l'escenari postcoronavirus, per tal d'impulsar "la reconstrucció del teixit econòmic i social, així com la construcció d'un país millor".
El termini per als treballs d'estudi, segons la proposta, ha de ser la present legislatura. Es preveu que puguin assistir a la comissió representants econòmics i socials, de l'administració local i especialistes i representants d'entitats i associacions.
El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, ja va avançar ahir dilluns que el seu grup registraria avui dimarts aquesta comissió i que des de Cs, els comuns i el PP tenien intenció de donar-hi suport.
El Govern, per la seva banda, ja està fent el seu propi pla per a la reconstrucció, però l'oposició demana obrir-lo a tota la cambra.